۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۶۶۷۰۶۲
با حضور امام جمعه ساری؛

مراسم تلبس ۴۰ نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شد

مراسم تلبس ۴۰ نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شد
مازندران - همزمان با آغاز ماه ربیع الاول مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در استان در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، همزمان با آغاز ماه ربیع الاول مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه استان امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در این مراسم با بیان این که 40 طلبه از مدارس علمیه استان به لباس مقدس روحانیت مشرف شدند، افزود: این طلاب مراحل لازم علمی و صیانتی را با موفقیت طی کردند.

وی، اتمام پایه پنجم را نخستین شرط لازم برای ارائه درخواست تلبس از سوی طلاب دانست و تصریح کرد: شرکت در کارگاه تلبس، موفقیت در مصاحبه صیانتی و علمی و همچنین گذراندن مصاحبه تلبس از جمله دیگر شروط لازم برای دریات حکم تلبس است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که پوشیدن لباس مقدس روحانیت نیازمند گذراندن مراحل قانونی تعیین شده از سوی معاوت تهذیب حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: هر گونه تلبس خارج از این اصول، غیر قانونی است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که کلیه مراحل تلبس در حوزه کاملاً قانونی و نظارت دقیق صورت می گیرد، بیان داشت: با توجه به اهمیت این مسأله، همه مدیران مدارس علمیه حساسیت و توجه کافی را نسبت به این موضوع لحاظ می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، نخستین وظیفه یک طلبه را حفظ شأن لباس روحانیت دانست و تصریح کرد: یک طلبه با پوشیدن لباس مقدس روحانیت، فصل تازه ای از زندگی طلبگی را آغاز می کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، طلاب را سربازان حضرت ولی عصر(ع) معرفی کرد و با بیان این که یک طلبه باید به گونه ای رفتار کند تا آن حضرت از او راضی باشد، خاطرنشان کرد: رفتار، گفتار و اعمال یک طلبه باید به عنوان الگویی برای جامعه باشد.

حجت الاسلام طبرسی، تلبس طلاب را یکی از مهم ترین برنامه های معاونت تهذیب حوزه عنوان کرد و افزود: طلاب پس از اتمام پایه پنجم می توانند برای دریافت حکم تلبس در پایگاه اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه، درخواست خود را ثبت کنند.

وی با بیان این که تضعیف جایگاه روحانیت یکی از اهداف مهم دشمنان اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: طلاب جوان حوزه باید پس از پوشیدن لباس مقدس روحانیت، در حفظ شأن و جایگاه روحانیت کوشا باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن به دنبال کوچکترین ضعفی برای سوء استفاده و تبلیغات منفی علیه روحانیت است، بیان داشت: طلاب باید هوشیار باشند پوشیدن لباس مقدس روحانیت، آغاز راه طولانی است که در پیش دارند و باید با همه توان از این جایگاه دفاع و حراست کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم 40 نفر از طلاب مدارس علمیه استان از سوی نماینده ولی فقیه در مازندران به لباس مقدس روحانیت مشرف شدند./950/پ310/ب1

ارسال نظرات