۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۶۶۷۸۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

در سایه ناکارآمدی و تعمدها فشار اقتصادی بر مردم بیشتر شده است

در سایه ناکارآمدی و تعمدها فشار اقتصادی بر مردم بیشتر شده است
مازندران - امام جمعه ساری به افسارگسیختگی و رهایی در حوزه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه در حوزه نظارت بر نرخ، اجناس و قیمت ها شاهد یک رهایی و افسارگسیختگی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه های نماز جمعه امروز مرکز استان نسبت به سخنان اخیر یکی از روحانیان برجسته ساری واکنش جدی نشان داد.

وی با اشاره به این که بعضی ها از روی عمد و یا جهل می گویند اسلام چهل ساله و اسلام هشتصد ساله و هزار ساله، افزود: چنین سخنانی یعنی چون اسلام انقلاب چهل ساله است پس این انقلاب در برابر آن اسلام می شود اسلام جعلی و انقلاب اسلامی را نمی توانیم مصداق اسلام واقعی ببینیم و بدانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با طرح این سؤال که آیا واقعاً اسلام انقلاب و انقلاب اسلامی یک اسلام جعلی است؟ خاطرنشان کرد: اگر این اسلام، اسلام جعلی باشد پس نتیجه چیست؟ یعنی همه این شهدایی که مردم تقدیم کردند هیچ کدامشان شهید نیستند و همه بی جهت و بیهوده جانشان را برای یک اسلام جعلی دادند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی ادامه داد: پس شهدای حرم شهید نیستند و همه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حرم برای یک اسلام جعلی چهل ساله جانشان را از دست دادند.

ضرورت موضع گیری قاطع جریان انقلابی در برابر تحریف ها

امام جمعه ساری، این گونه اظهار نظرات را مصداق واقعی تحریف اسلام و انقلاب دانست و با بیان این که این تحریف عواقب سنگینی را برای نظام و انقلاب ما در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: جریان انقلابی باید زنده باشد و زنده بودن به این است که نسبت به این گونه مسائل واکنش داشته و حساس باشند و تحریف را باید بیان و با منطق و استدلال بطلان آنها را روشن و دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نباید به بهانه حفظ وحدت از بیان واقعیت و حقیقت ها پرهیز شود، تصریح کرد: همچنین نباید به عنوان ابراز خشم انقلابی فضا را شلوغ کنیم و یک دو قطبی، جنگ و نزارع داخلی به راه بیاندازیم.

نباید در برابر تحریف های آشکار ساکت باشیم

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که نباید در برابر این گونه تحریف های آشکار ساکت باشیم و باید واقعیت ها را بیان کنیم، خاطرنشان کرد: تحریف ها را باید تبیین و اشتباهات را باید بازگو کنیم و نباید محافظه کار و عافیت طلب باشیم.

وی ادامه داد: همچنین باید مراقب باشیم وحدت حفظ شود و به بهانه بیان واقعیت ها فضا را متشنج نکنیم بلکه باید در فضای ساده، سالم و آرام واقعیت ها را بیان کنیم اما نباید ساکت و صامت باشیم، بلکه باید واقعیت ها را بیان کنیم چون این مسائل مصداق تحریف است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از خطر تحریف ابراز نگرانی کردند و هشدار دادند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که از نکاتی که مقام معظم رهبری همواره نسبت به آن اظهار دغدغه و نگرانی کردند و هشدار دادند مسأله تحریف است، بیان داشت: عده ای تلاش می کنند حوادث انقلاب، دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم را  به گونه ای دیگر برای ما بازگو کنند.

در سایه ناکارآمدی و بعضاً تعمدها فشار اقتصادی بر مردم بیشتر شده است

امام جمعه ساری با تأکید براین که تحریف یک خطر جدی است، ادامه داد: در این روزها و شرایط که دشمن همه توان خود را روی فشار اقتصادی گذاشته در کنار هجمه تبلیغاتی و فرهنگی، در سایه ناکارآمدی ها و بعضاً تعمدها در داخل فشارهای اقتصادی بر کشور و مردم ما مضاعف شده است.

وی به افسارگسیختگی و رهایی در حوزه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه در حوزه نظارت بر نرخ، اجناس و قیمت ها شاهد یک رهایی و افسارگسیختگی هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که این فشارها خواست دشمن است، ادامه داد: در این شرایط که دشمن چنین هجمه هایی را دارد متأسفانه عده ای از روی تعمد و یا نادانی و بی بصیرتی حرف هایی را بیان می کنند که مصداق تحریف است.

امام جمعه ساری همچنین به سخنان اخیر شخصی به نام سید کمال حیدری اشاره کرد و اظهارات وی مصداق واقعی تحریف عنوان کرد و گفت: سید کمال حیدری مصداق همان شیعه انگیسی و آن مفتی سنی که از اظهارات این فرد سوء استفاده کرد مصداق سنی آمریکایی است.

وی با بیان این که همان طور که در قانون اساسی کشورمان آمده با برادران اهل سنت و همچنین مذاهب مختلف اسلامی بر مبنای برادری رفتار می کنیم و همه ما مسلمان هستیم، ادامه داد: کسی اهل سنت را مشرک و کافر نمی داند و دست وحدت از جانب علمای شیعه به سوی همه مذاهب اسلامی دراز بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: باید همه متحد باشیم چون امروز دشمنان می خواهند با این تحریف ها نگاه ما را به همدیگر منفی کنند./950/پ210/ب1

ارسال نظرات