۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۶۶۶۷۱
آیت الله توکل:

احیاء موقوفات آثار و برکات ارزشمندی برای جامعه خواهد داشت

احیاء موقوفات آثار و برکات ارزشمندی برای جامعه خواهد داشت
مازندران - نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت احیاء موقوفات گذشته تأکید کرد و گفت: اگر در صورتی که موقوفه ای قابل احیاء نیست باید به دستور حاکم شرع تبدیل به احسن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت‌الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش عالمان واقف با محوریت شیخ‌المشایخ آقا شیخ محمدعلی در مسجد کاظم‌بیک بابل برگزار شد با اشاره به این که هر عمل باید با نیت خالص همراه باشد، گفت: خداوند متعال به اخلاص یک عمل نگاه می کند و اگر کسی کار مثبتی انجام داد راضی بود شهیدش می‌کند، این اسبابی است که خدا فراهم می‌کند تا عمر کوتاه انسان با این برکات بسیار عظیم‌تر شود.

وی با اشاره به این که برخی امور مربوط بعد از مرگ است که خود انجام ندادیم اما بستر آن را فراهم کردیم که صوابش به حساب اعمال می‌آید، افزود: تاکید اسلام برای ازدواج از جمله همین امور است و افرادی که از دنیا رفتند در حالی که ازدواج نکردند با نام شرور خوانده شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، هدف عمده ازدواج را ایجاد نسل برای ادامه حیات انسان دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال با ازدواج ادامه نسل ایجاد کرد.

آیت الله توکل، وقف را یکی از برکات ماندگار برای انسان دانست و خاطرنشان کرد: در مسأله وقف عین مال اگر باقی و قابل احیا است، آثارش تا روز قیامت می‌ماند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت احیاء موقوفات گذشته تأکید کرد و افزود: اگر در صورتی که موقوفه ای قابل احیاء نیست باید به دستور حاکم شرع تبدیل به احسن شود.

وی، فعالیت در حوزه اوقاف را کار با عظمت و مسؤولیتی سنگین دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم خدمت در این دستگاه مهم ثواب بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، وقف را یک عمل ادامه دار دانست و تصریح کرد: کسانی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید با قدرت و دقت بیشتری در این حوزه خدمت کنند.

آیت الله توکل در ادامه سخنان خود به توجه ویژه ائمه اطهار(ع) به خصوص امام حسین(ع) به مسأله وقف اشاره کرد و گفت: مسأله وقف به عنوان یک سنت حسنه دینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که آثار مثبت اخروی بسیاری را با خود به همراه دارد.

وی با بیان این که احیاء موقوفات به طور حتم آثار مثبت بسیاری را در جامعه به همراه خواهد داشت، افزود: هر موردی که به همت فعالان این حوزه احیا و قابل استفاده شد افراد نقش آفرین در ثواب آن شریک خواهند بود./950//210/خ

ارسال نظرات