۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۶۶۵۰۶
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت محتوا بخشی به فعالیت های تبلیغی

ضرورت محتوا بخشی به فعالیت های تبلیغی
مازندران - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت محتوا بخشی به فعالیت های تبلیغی از سوی روحانیان در فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران پیش از ظهر امروز در نشست معاونان تبلیغ شرق استان در ساری با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول، گفت: ربیع الاول، بهار ماه‌ها است و آثار رحمت خداوند در این ماه نمایان است.

وی با بیان این که یکی از دلایل اهمیت ماه ربیع الاول در مسلمانان به ویژه شیعیان قرار داشتن میلاد پیامبر اکرم (ص)، امام صادق (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در این ماه است، افزود: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مندی از سیره نبوی و معارف اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام صادقی، یکی از مهم ترین دلایل مشکلات امروز جامعه بشری را فاصله گرفتن از تعلیمات دینی دانست و خاطرنشان کرد: بشریت برای برون رفت از بحران ها و مشکلات امروز تنها نیازمند بهره مندی از سیره پیامبر و معارف تعالی بخش اهل بیت(ع) است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه بشری از اندیشه های ناب الهی به ویژه سیره نبوی فاصله گرفته است، بیان داشت: وضعیت امروز جهان بشریت ناشی از کم توجهی به اندیشه های الهی و دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش گروه ها و تشکل های جهادی برای کمک رسانی به مردم و همچنین کادر درمانی کشور، گفت: طلاب و روحانیان جهادی برای کمک رسانی به کادر درمانی کشور آمادگی کامل دارند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طلاب و روحانیان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کنار مردم و کادر درمانی حضور داشتند، تصریح کرد: تلاش های جهادی این پیشگامان عرصه تبلیغ دین در سنگر دفاع از سلامت مردم، توانست از گسترش این بیماری در کشور جلوگیری کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر نیز طلاب و روحانیان جهادی در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول خدمات رسانی به کادر درمانی و بیماران هستند، افزود: به طور حتم حضور طلاب جهادی در سطح مراکز درمانی ضمن خدمات رسانی به کادر بیمارستان ها، می تواند آثار روحی و معنوی بسیاری برای بیماران و همچنین مجموعه مدافعان سلامت داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فعالیت های تبلیغی روحانیان در سطح شهرها و روستاها نباید کمرنگ شود، تصریح کرد: باید برنامه های تبلیغی در بستر فضای مجازی دنبال شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای فعالیت های تبلیغی است، خاطرنشان کرد: باید به شیوه های جدید، مفاهیم تبلیغی را به جامعه مخاطب خود ارائه کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت محتواهای تبلیغی برای مخاطبان از سوی مبلغان تأکید کرد و با بیان این که در شرایط امروز جامعه مخاطب ما ظرفیت پذیرش مطالب سنگین و طولانی را ندارد، بیان داشت: باید مطالبی کوتاه، اثرگذار و جذاب تهیه و به مخاطب ارائه شود./950/پ310/ب1

ارسال نظرات