۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۶۶۵۶۰
حجت الاسلام طبرسی:

رسالت تمدن سازی حوزه با تربیت طلاب نخبه و انقلابی تحقق خواهد یافت

رسالت تمدن سازی حوزه با تربیت طلاب نخبه و انقلابی تحقق خواهد یافت
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: وظیفه امروز حوزه تمدن سازی است و این امر مهم با تربیت و پرورش طلابی مهذب، نخبه و انقلابی تحقق پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تهذیب مدارس علمیه مرکز و شرق استان در ساری با تبریک فرا رسیدن ایام ماه ربیع الاول، میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام و همچنین آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) را از جمله اعیاد ویژه این ماه با برکت عنوان کرد.

وی بهره مندی از سیره نبوی را راهکار مناسبی برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی دانست و افزود: متأسفانه آن طور که شایسته است این مفاهیم ناب و سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) در جامعه مورد توجه قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که جامعه اسلامی باید پرچم دار نشر و گسترش معارف نبوی و سیره اهل بیت(ع) باشد، خاطرنشان کرد: اما در سایه بی توجهی به این معارف ناب، امروز جوامع اسلامی با بحران ها و مشکلات بسیاری مواجه هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ملت های جهان به درجه از فهم رسیده اند که تنها راه برون رفت از مشکلات و بحران ها، بازگشت به دین و معنویت است، تصریح کرد: به طور حتم مأنوس شدن با مفاهیم الهی بشر را به رستگاری و سعادت واقعی هدایت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه وضعیت امروز جامعه اسلامی نتیجه فاصله گرفتن از سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سایه بدعهدی های مردم پس از رحلت نبی مکرم اسلام، جامعه اسلامی در سراشیبی قرار گرفت و هر روز با مشکلات و بحران های تازه ای مواجه است.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بعد اخلاق و معنویت در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: معنویت و اخلاق دو بال مهم یک طلبه برای رشد و تعالی همه جانبه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه بدون توجه به معنویت و اخلاق نمی تواند در مسیر صحیح خود که همان پرورش طلاب نخبه، مهذب و انقلابی است گام بردارد، بیان داشت: اخلاق و معنویت باید جزء اصول اولیه فعالیت های حوزه های علمیه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه شیوع ویروس کرونا فعالیت های آموزشی، تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه را نیز با تغییراتی مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه سنت های اصیل حوزوی نظیر هجره نشینی، مباحثه، مطالعه و همچنین گعده های طلبگی که در گذشته با حضور طلاب در سطح مدارس علمیه صورت می گرفت، کمرنگ و یا به طور کلی ممنوع شده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که همه این سنت های دیرینه حوزوی به دلیل شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی دنبال می شود، بیان داشت: اما باید بپذیریم اثرگذاری حضور یک طلبه در فضای حوزه بسیار بالاتر از برگزاری این فعالیت ها در فضای مجازی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دروس اخلاق و برنامه های تربیتی، فرهنگی و قرآنی مدارس علمیه باید با قدرت ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: با توجه وضعیت کرونایی کشور، همه این برنامه باید با نظارت دقیق و مستمر معاونان تهذیب و اساتید مدارس علمیه در بستر فضای مجازی دنبال شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هدف و راهبرد نخست حوزه های علمیه تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: وظیفه امروز حوزه تمدن سازی است و این امر مهم با تربیت و پرورش طلابی مهذب، نخبه و انقلابی تحقق پیدا خواهد کرد./950//210/خ

ارسال نظرات