۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۶۶۶۶۲
حجت الاسلام لائینی:

برخی ها تلاش می کنند ناکارآمدی های خود را به تحریم ها گره بزنند

برخی ها تلاش می کنند ناکارآمدی های خود را به تحریم ها گره بزنند
مازندران - امام جمعه نکا با بیان این که برخی ها تلاش می کنند ناکارآمدی های خود را به تحریم ها گره بزنند، گفت: بسیاری از مشکلات امروز کشور منشأ داخلی دارد.

حجت الاسلام محمد صادق لائینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با انتقاد از افسارگسیختگی اقتصادی در کشور، آن را نتیجه بی تدبیری برخی مسؤولان در حوزه اقتصادی دانست.

وی بر ضرورت تلاش مضاعف مسؤولان برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی تأکید کرد و افزود: ایشان سال ها است نسبت به تقویت توان داخلی به مسؤولان تذکر می دهند اما گویا گوش شنوایی در مسؤولان برای عمل به این مطالبات وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند، گفت: مسؤولان به مردم گزارش دهند برای تحقق این شعار تاکنون چه اقدامات ملموسی انجام دادند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که زمانی که برخی دولتمردان در رویای مذاکره با آمریکا و اروپا بودند، مقام معظم رهبری بارها نسبت به بدعهدی طرف های غربی هشدار داده بودند، تصریح کرد: این که ایشان مبنای نامگذاری سال های اخیر را اقتصادی بر پایه توان داخلی قرار دادند به دلیل پیش بینی هایی بود که نسبت به توطئه دشمنان علیه کشورمان داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها راه شکست توطئه دشمن در حوزه اقتصادی، تقویت توان داخلی است، ادامه داد: اگر در درون خود را قوی کنیم به طور حتم تحریم ها و فشارهای دشمان اثری بر کشورمان نخواهد داشت.

امام جمعه نکا با اشاره به این که مسؤولان ما باید از تجربه های سال های اخیر درس بگیرند، بیان داشت: برجام خود نمونه روشنی از بدعهدی و فریبکاری طرف های غربی است که همواره باید مورد نظر مسؤولان باشد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که غربی ها به راحتی نقض پیمان می کنند و این ویژگی ها پیشینه تاریخی دارد، تصریح کرد: نباید وقت کشور و مردم ما صرف مذاکرات بیهوده با چند کشور فریبکار غربی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ما جز تقویت توان و ظرفیت های داخلی راه دیگری برای دور زدن تحریم ها نداریم، خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولان کشور به جای دل بستن به وعده های توخالی غرب، نگاه و تفکر انقلابی و جهادی در کارها لحاظ کنند.

امام جمعه نکا با بیان این که متأسفانه برخی ها تلاش می کنند ناکارآمدی های خود به تحریم ها گره بزنند، بیان داشت: همه مشکلات ما ناشی از تحریم های آمریکا نیست، بلکه بسیاری از آنها به سوء تدبیرها در داخل باز می گردد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که نباید از تهدیدات دشمن بترسیم و میدان را خالی کنیم، ادامه داد: باید با ایستادگی و مقاومت و بهره مندی از توان و ظرفیت داخلی، توطئه های دشمن را خنثی و مسیر را برای رشد و شکوفایی کشور هموار کنیم./950//310/خ

ارسال نظرات