۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۶۷۰۸۴

مجلس افغانستان خواهان لغو پیمان امنیتی کابل با واشنگتن است

مجلس افغانستان خواهان لغو پیمان امنیتی کابل با واشنگتن است
برخی از نمایندگان مجلس افغانستان، جنگ کنونی در این کشور را تحمیل شده توسط آمریکا اعلام کردند و خواستار لغو پیمان امنیتی کابل واشنگتن شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمد میرزا کتوازی» معاون اول مجلس افغانستان با مسئول دانستن آمریکا در وضعیت وخیم امنیتی این کشور در جلسه علنی این مجلس گفت: «بیایید پیمان امنیتی کابل واشنگتن را لغو کنیم تا از شر و فساد آمریکا خلاص شویم».

وی افزود که جنگ کنونی در افغانستان تحمیل شده توسط آمریکا، پاکستان و طالبان است تا دولت زیر فشار قرار گرفته و طالبان دوباره به قدرت برسد.

«غلام حسین ناصری» عضو پارلمان نیز ضمن حمایت از بازنگری این پیمان گفت: امروز که مردم قربانی می‌شوند بخاطر همین پیمان امنیتی با آمریکا است؛ دولت آن را امضا کرد و ما تایید کردیم.

وی ادامه داد: این پیمان را جزو دستورکار عمومی قرار دهید تا خانه ملت بر سر فسخ این قرارداد ننگین تصمیم بگیرد.

«شاگل رضایی» عضو دیگر پارلمان افغانستان نیز اظهارداشت: مردم افغانستان قربانی سیاست‌های پاکستان و آمریکا است و تناقض در سیاست پاکستان همیشه وجود داشته و دارد.

وی با اشاره به سفر اخیر «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان به پاکستان و اظهاراتش علیه دولت افغانستان نیز گفت: پاکستان از یک سو مردم ما را می‌کشد و از سوی دیگر فرش قرمز زیر پای رهبران سیاسی پهن می‌کند و این رهبران نیز در برگشت به تریبون پاکستان تبدیل می‌شوند./د102/ف

ارسال نظرات