۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۶۷۱۱۲
در واکنش به اهانت رییس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر اعظم اسلام(ص)؛

ائتلاف الفتح عراق خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد

ائتلاف الفتح عراق خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد
در ادامه واکنش‌ها نسبت به هتاکی رییس جمهور فرانسه، ائتلاف الفتح عراق نیز خواهان تحریم تولیدات فرانسه و احضار سفیر این کشور در بغداد و اعتراض به سخنان امانوئل مکرون شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در ادامه واکنش ها نسبت به هتاکی رییس جمهور فرانسه، ائتلاف فتح پارلمان عراق اظهارات مکرون را محکوم کرده و آن را اهانت به ارزش‌های انسانی، تمدنی و فرهنگی ملت‌ها از جمله امت اسلامی دانست. 

در بیانیه ائتلاف الفتح آمده است: جهان اسلام و عرب و دوستان مردم فرانسه با اظهارات توهین‌آمیز مکرون نسبت به اسلام و پیامبر مکرم (ص) شوکه شدند، ما اظهارات رییس جمهور فرانسه را محکوم می‌کنیم آن را توهین آشکار به ارزش‌های انسانی و تمدنی و فرهنگی ملت‌ها از جمله امت اسلام می‌دانیم که به دین خود افتخار و پیامبر مکرمش را تکریم می‌کند و اعتقاد دارد ایشان خاتم الانبیاء و رحمت و نعمتی برای همه جهانیان است.

ائتلاف الفتح اظهارات موهن مکرون را نشانگر جهل وی نسبت به اسلام دانست؛ به ویژه که وی شهروند فرانسه است که یکی از نخستین کشورهای مستشرق به شمار می‌رود که درباره اسلام و فضل فلسفی و معرفتی آن بر تمدن غرب تحقیقات بسیاری انجام داده است.

ائتلاف الفتح همچنین اعلام کرد که مکرون جهان اسلام و عرب را از دست داد، فرانسه متحدی راهبردی در میان کشورهای عربی و اسلامی از جمله مردم عراق را از دست داد، کمترین واکنش به این تعرض آشکار نسبت به پیامبر بزرگوار اسلام، تحریم تولیدات فرانسه است و ما از دولت عراق می خواهیم که سفیر فرانسه را احضار و نامه اعتراضی شدید اللحن بغداد را به وی تحویل دهد.

ائتلاف الفتح در ادامه ضمن محکومیت شدید اظهارات رییس جمهوری فرانسه تاکید کرد اسلام دینی است که افتراها و وارونه‌سازی واقعیت‌های طرف‌های مختلف، وجهه آن را خدشه‌دار نمی کند و شریعت مقدس اسلام را جنایتی مردود از سوی شخصی تندرو در شرایط اجتماعی مبهم خدشه آلوده نمی کند.

مکرون اخیرا در اظهاراتی وقیحانه اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد، امری که با واکنش تند مسلمانان رو به‌رو شده است.

در همین رابطه، مردم عراق عصر دوشنبه با تجمع در برابر سفارت فرانسه در مرکز بغداد اهانت مکرون را محکوم و خواهان عذرخواهی او و تحریم کالاهای فرانسوی شدند. آنها در ادامه پرچم فرانسه و تصاویر مکرون را برای ابراز خشم خود به آتش کشیدند.

مردم عراق همزمان با سایر مسلمانان جهان به ویژه ملت‌های منطقه در واکنش به اظهارات اهانت آمیز رییس جمهوری فرانسه، کمپین تحریم کالاهای فرانسوی را نیز به راه انداخته‌اند.

ارسال نظرات