۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۶۶۷۰۱۶

پارلمان ایالتی پاکستان توهین پیامبر اسلام در فرانسه محکوم کرد

پارلمان ایالتی پاکستان توهین پیامبر اسلام در فرانسه محکوم کرد
جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی پنجاب امروز طرح محکومیت علیه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) توسط افراطیون فرانسه و دانمارک در این پارلمان ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی پنجاب امروز دوشنبه 5 آبان ماه 99 طرح محکومیت علیه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) توسط افراطیون فرانسه و دانمارک در این پارلمان ارائه کردند.

در این طرح محکومیت آمده است که مجلس پارلمان ضمن محکومیت هتاکی به حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و بی حرمتی به قرآن کتاب آسمانی مسلمانان، به فرانسه و دانمارک هشدار می‌دهیم که باید جلوی آن را بگیرند و فرانسه و دانمارک با سکوت در برابر اسلام‌هراسی و تشویق توهین‌کنندگان مرتکب جنایت شده‌اند و این مجلس این جنایات را محکوم می کند.

نمایندگان این مجلس گفتند: مسلمانان یک ملت امن پست و با غیرت هستند و توهین به پیامبر اسلام (ص) یک جرم ناقابل معاف است، ما شاهدیم که در شبکه های اجتماعی به ویژه در فیسبوک هر روز این جنایات رخ می دهد و متاسفأنه رییس جمهور فرانسه با حمایت از این جنایتکار قلب هزاران مسلمان را جریحه دار کرده است.
نمایندگان در این طرح خواستار قطع روابط پاکستان با فرانسه شده اند.

از سوی دیگر عمران خان نخست وزیر پاکستان در نامه‌ای به «مارک زاکربرگ» از او خواست مانع انتشار مفاهیم و محتوای اسلام هراسی و نفرت علیه اسلام در این شبکه اجتماعی شود. 

وی تصریح کرد: انتشار مطالب توهین‌آمیز و اسلام‌ هراسانه در این شبکه باید ممنوع شود. دنیا نباید منتظر بماند تا قبل از ممنوعیت اسلام هراسی، کشتار و ظلم به مسلمانان که در کشورهایی مانند هند و جامو و کشمیر اشغال شده ادامه یابد./ت302/ف

ارسال نظرات