۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۶۷۲۲۴
با فشار رژیم صهيونيستی؛

توییتر، ده‌ها حساب مخالف با طرح الحاق اراضی فلسطینی را مسدود کرد

توییتر، ده‌ها حساب مخالف با طرح الحاق اراضی فلسطینی را مسدود کرد
به دنبال فشار رژیم صهیونیستی، توییتر ده‌ها حساب کاربری مخالف با طرح «الحاق» کرانه باختری و رود اردن به اسرائیل را مسدود کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شرکت توییتر تحت فشار اسرائیل، ده‎ها حساب مخالف طرح «الحاق» کرانه باختری اشغالی به این رژیم را مسدود کرد. این حساب ها همچنین خواستار تحقیقات بین المللی علیه سران رژیم صهیونیستی به جرم ارتکاب جنایات جنگی بودند.

وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی گفت: «به لطف فشارهای اسرائیل، شرکت توییتر 30 حساب مخالف با طرح اسرائیل برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری را مسدود کرد».
 
به گفته «اوریت هکوهین» این حساب ها مشکوک به ربات هایی هستند که پیام های مخالف طرح الحاق، و نیز گشایش پرونده تحقیق بین المللی در دادگاه جنایی لاهه را در شبکه های اجتماعی بازنشر می کنند».
 
همچنین به گزارش تارنمای اسرائیلی i24، وزارت امور راهبردی در ماه های اخیر، با جست‌وجوی پیام های منتشر شده پیرامون طرح الحاق در توییتر پرداخته، و در ماه های ژوئن و ژوئیه در مجموع حدود 250 حساب توییتری بررسی شد.
 
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر متهم به فساد اسرائیل گفته توافقات عادی سازی روابط با امارات، بحرین و سودان، اسرائیل را از انزوایی که از آن رنج می برد خارج کرده، و با کوتاه شدن پروازها، هزینه ها نیز کاهش می یابد.
 
فشارهای اسرائیل برای مقابله با دیدگاه های مغایر با طرح مناطقی از کرانه باختری و رود اردن، در حالی است که سران امارات مدعی شده بودند عادی سازی روابط در ازای تعهد اسرائیل به توقف این طرح صورت گرفته که البته بسیاری از سران رژیم اشغالگر و نیز سفیر امریکا در تل آویو آن را تکذیب کردند؛ دیوید فریدمن، سفیر اسرائیل تأکید کرده این طرح «به تعویق افتاده» و «لغو نشده است».
 
ابوظبی و تل آویو، در 13 آگوست 2020 از توافق صلح اسرائیل ـ امارات خبر دادند؛ و روابط پنهانی و تنگاتنگ آن ها پس از سال ها علنی شد. بحرین و سودان نیز به ترتیب در 11 سپتامبر و 23 اکتبر 2020 توافق صلح با رژیم صهیونیستی را امضا کردند./ت302/ف
ارسال نظرات