۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۶۷۲۵۳
ایزدی:

ریاست جمهوری ترامپ به روند افول آمریکا سرعت بخشیده است

ریاست جمهوری ترامپ به روند افول آمریکا سرعت بخشیده است
کارشناس مسائل آمریکا گفت: چه ترامپ رأی بیاورید چه بایدن، هر دو نتیجه مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل استکبار است و در نتیجه رأی ‌آوری هرکدام از آن‌ها به نفع ماست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی «وحدت اسلامی، رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی»، امروز در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست، فواد ایزدی، استاد دانشگاه با بیان اینکه درباره آمریکا، دو مقوله افول آمریکا و فروپاشی آمریکا وجود دارد، گفت: درباره افول، در آمریکا بین کارشناسان اجماع وجود دارد و معتقد هستند ریاست‌جمهوری ترامپ این روند را تسریع کرده است.

ایزدی ادامه داد: اخیراً بحث فروپاشی آمریکا هم مطرح شده است و به‌طور مثال، روزنامه واشنگتن‌پست دوماه پیش گزارشی را منتشر کرد و در آن، کارشناسان سابق سازمان سیا اعلام کردند که شاخص‌های فروپاشی آمریکا هم‌اکنون وجود دارد.

کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: اینکه آیا آمریکا دچار فروپاشی می‌شود یا نه، محل بحث نیست، مهم این است که یکی از چند روزنامه اصلی آمریکا، چنین موضوعی را مطرح می‌کند که این اتفاق جدیدی است که رخ می‌دهد.

ایزدی با بیان اینکه این سوال در افکار عمومی کشور ما وجود دارد که بایدن رأی بیاورد بهتر است یا ترامپ، گفت: واقعیت این است که چه ترامپ رأی بیاورید چه بایدن، هر دو نتیجه مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل استکبار است و در نتیجه رأی ‌آوری هرکدام از آن‌ها به نفع ماست.

وی توضیح داد: بایدن می‌گوید سیاست فشار حداکثری در مقابل ایران شکست خورده. پس اگر رأی بیاورد، چاره‌ای جز کنار گذاشتن فشار حداکثری ندارد. البته دموکرات‌ها در دشمنی با ایران تفاوتی با جمهوری‌خواهان ندارند، اما روش آن‌ها فرق می‌کند.

ایزدی تصریح کرد: رأی آوری بایدن به این معنی خواهد بود که مقاومت ایران جواب داده و این موفقیتی برای جمهوری اسلامی است. بایدن رأی بیاورد، یعنی فشار حداکثری مُرد و همچنین سر قاتل حاج قاسم به سنگ خورده است.

کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: از طرفی اگر ترامپ رأی بیاورد، باز ما باید خوشحال باشیم چون افول آمریکا را تسریع می‌بخشد و این اعتراف خود آمریکایی‌ها ست.

وی افزود: البته ما ناراحت می‌شویم که جمعیت بیش از ۳۰۰ میلیونی آمریکا گرفتار مسؤولانی چون ترامپ شده‌اند و این فاجعه است، اما ۱۳ آبان هرکسی رأی بیاورد، ما باید در کنار جشن روز استکبارستیزی و جشن هفته وحدت، یک جشن دیگر برای نتیجه انتخابات آمریکا بگیریم./841/د102/ق

ارسال نظرات