۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۶۶۷۳۴۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

وحدت و همبستگی تنها مرهم بر پیکر زخم خورده جامعه اسلامی است

وحدت و همبستگی تنها مرهم بر پیکر زخم خورده جامعه اسلامی است
مازندران - امام جمعه نوشهر، وحدت و همبستگی را تنها مرهم بر پیکر زخم خورده جامعه اسلامی دانست و گفت: باید در سایه وحدت و برادری توطئه دشمنان اسلام را خنثی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، بر ضرورت اقدام عملی از سوی امت اسلامی برای تقویت وحدت و همبستگی برای مقابله با توطئه دشمنان تأکید کرد.

وی از نبی مکرم اسلام به عنوان محور وحدت میان امت اسلامی یاد کرد و افزود: سیره پیامبر گرامی اسلام به عنوان پیام آور مهر، رحمت و فضائل اخلاقی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام، ارزش های انسانی و اسلامی را احیا کردند، گفت: جامعه اسلامی برای رسیدن به یک جامعه آرمانی و در تراز اسلام ناب باید سیره نبوی را الگوی خود قرار دهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین دلایل مشکلات امروز جامعه اسلامی را فاصله گرفتن از سیره نبی مکرم اسلام عنوان کرد و افزود: راه رهایی جامعه اسلامی از بحران و مشکلات امروز بهره مندی از سیره نبوی است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که دشمن از امت واحده اسلامی به شدت هراسان است، خاطرنشان کرد: باید در سایه سیره نبوی امت واحده اسلامی شکل گیرد تا شاهد رشد و شکوفایی جامعه اسلامی باشیم.

وی با بیان این که راه سعادت و تعالی جامعه اسلامی، حرکت در مسیر سیره نورانی نبوی است، تصریح کرد: متأسفانه جامعه اسلامی نسبت به اهمیت این مسأله مهم بی توجه است و همین بی توجهی موجب بروز مشکلات بسیاری در میان امت اسلام شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تکیه بر اشتراکات دینی و پرهیز از اختلاف نظرهای سطحی راه برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات امروز است، خاطرنشان کرد: درد و رنج امروز جامعه اسلامی ناشی از توطئه های دشمنان پیامبر و اهل بیت(ع) در میان امت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که دشمن همواره به دنبال تفرفه و اختلاف میان امت اسلامی است، تصریح کرد: نباید بگذاریم جامعه اسلامی در آتش خشم و کینه دشمنان و بدخواهان اسلام بسوزد.

امام جمعه نوشهر، وحدت و همبستگی را تنها مرهم بر پیکر زخم خورده جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید در سایه وحدت و برادری توطئه دشمنان اسلام را خنثی و جامعه اسلامی را در مسیر رشد و تعالی حقیقی سوق دهیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، هتاکی غربی ها نسبت به مقدسات دینی مسلمانان را ناشی از انفعال و ضعف جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: متأسفانه برخی کشورهایی که ادعای مسلمانی دارند، در همین قضیه اهانت رییس جمهور فرانسه به ساحت نبی مکرم اسلام سکوت کردند.

وی، این سکوت برخی کشورهای اسلامی را خیانت آشکاری به دین و ساحت نبی مکرم اسلام دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که چنین رویکرد خائنانه ای نسبت به دین، اسلام و پیامبر دارند به طور حتم عواقب سنگینی در انتظار آنها خواهد بود./950/ت310/ب1

ارسال نظرات