۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۶۶۷۳۶۷
بیانیه مجمع علما و خطباء حیدر آباد هند در محکومیت عملکرد مکرون؛

حمایت از توهین؛ جُرمی سنگین تر از اهانت

حمایت از توهین؛ جُرمی سنگین تر از اهانت
مجمع علما و خطباء حیدرآباد هند در واکنش به حمایت رییس جمهوری فرانسه از توهین کنندگان رسول اسلام(ص) بیانیه صادر کرد و گفت: حمایت از توهین جُرمی سنگین تر از خود توهین است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مجمع علما و خطباء حیدرآباد هند با صدور بیانیه ای حمایت امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه از توهین کنندگان رسول اسلام(ص) را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: با وجود ایجاد موج اسلام هراسی از سوی کشورهای استکباری، دین مبین اسلام در جهان به ویژه در اروپا و سرزمین ابرقدرت ها با سرعت بالای در حال گسترش است، افراد فهمیده و منطقی به سوی اسلام گرایش پیدا می کنند.

مجمع علما و خطباء حیدر آباد هند ابراز داشت: دشمنان اسلام به خاطر ترس از توسعه اسلام و به هدف کُند کردن سرعت گسترش آن، گهگاهی به توهین مقدسات اسلامی و رسول گرامی اسلام(ص) روی می آورند تا با ملتهب کردن فضای جامعه اسلامی به هدف شوم خودشان برسند.    

این نهاد بزرگ شیعی هند در بیانیه خود نوشت: طراحی کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) نشان از دشمنی قدیمی، نفرت و حسد آنان از پیامبر مهربانی ها است، اما ما به آنان گوشزد می کنیم که با این حربه ها نمی توانند شخصیت معلم خوبی ها را لکه دار کنند.

مجمع علما و خطباء حیدرآباد هند تأکید کردند: سنگین تر از جرم توهین این است که سران و رهبران سیاسی کشورهای توسعه یافته، به جای محاکمه توهین کنندگان به بهانه آزادی بیان از آنان حمایت می کنند و آنان را به این کار تشویق می نمایند.

این مجمع افزود: آزادی بیان حق مسلم هر فردی است اما حد و حدود آن هم معین است، طبق این قانون توهین فرد عادی هم جایز نیست چه این که آن فرد پیامبر دین و فرستاده آسمانی باشد و میلیاردها انسان ها از او عشق والهانه بورزند./988/ت302/ف

مجمع علماء و خطباء حیدرآباد
دکن هندوستان

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
احسنت به این موقع شناسی علمای اعلام حیدرآباد
0
0