۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۶۷۴۰۱
سیدحسن نصرالله:

آیا کشتارهایی که آمریکا مرتکب شده را کسی گردن مسیحیان انداخته است؟

آیا کشتارهایی که آمریکا مرتکب شده را کسی گردن مسیحیان انداخته است؟
دبیرکل حزب الله لبنان حادثه شهر «نیس» فرانسه، و هرگونه حادثه مشابه را مردود و محکوم دانست.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان حادثه شهر «نیس» فرانسه را به شدت محکوم کرد و گفت هر حادثه مشابه حادثه «نیس» چه در گذشته و چه در آینده مردود و محکوم است.
 
سیدحسن نصرالله گفت: دولت فرانسه یا غیر آن نمی توانند مسؤولیت جنایتی که یک نفر مرتکب شده، متوجه دین وی یا پیروان آن دین بدانند. اگر فردی مسیحی چنین جنایتی مرتکب شود؛ که در فرانسه هم رخ داده؛ آیا درست است که گفته شود مسیحیان جهان مسؤولیت این جنایت هستند؟
 
وی افزود: چیزی به نام تروریسم اسلامی یا فاشیسم اسلامی وجود ندارد؛ و فرد مرتکب جنایت، خود نیز مسؤول آن است.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: آمریکا در سراسر جهان مرتکب جنایت و کشتار می شود؛ آن ها به قتل صدها هزار نفر در این جنگ ها اعتراف می کنند، آیا یک نفر از مسلمانان، با این استدلال که رئیس جمهور آمریکا مسیحی است، مسیحیان را به این جنایات متهم کرده است؟
 
دبیرکل حزب الله ادامه داد: دولت آمریکا و دولت های اروپایی از گروه های تکفیری در سوریه وعراق حمایت و آن ها را تأمین مالی کرد.

سیدحسن نصرالله اظهار داشت: وقتی اقدام یا اظهاری علیه اسرائیل مطرح شود آزادی بیان در فرانسه متوقف می شود؛ و موارد آن بسیار است.

وی افزود: دلایلی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی اقدامات رسمی در کشورهای اروپایی مانع آزادی بیان می شود بلکه آن را سرکوب می کند؛ این آزادی حد ومرز دارد و آن اهانت به دیگران است که باید رعایت شود.
 
سیدحسن نصرالله همچنین خواستار بازنگری در مفهوم آزادی بیان به ویژه درصورت هتک کرامت افراد شد.
 
او خطاب به دولت فرانسه گفت: باید دنبال بررسی و درمان خطای بزرگی که رخ داده باشید؛ و این تسلیم در برابر تروریسم محسوب نمی شود.
 
گفتنی است شهر «نیس» فرانسه صبح پنجشنبه شاهد حمله یک فرد به افراد داخل کلیسا و خارج آن بود که 3 کشته و چند زخمی برجا گذاشت. عامل حمله هدف شلیک پلیس قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شده است.
 
 فرانسه طی روزها و ماه های اخیر شاهد تشدید موج اسلام هراسی و اسلام ستیزی دولت این کشور بوده که اهانت های مکرر به اسلام، مسلمانان و نمادهای آنان از جمله پیامبر اکرم (ص) و نیز تعطیلی چندین نهاد اسلامی و بازداشت شخصیت های مسلمان را دربر داشته است.
 
این اقدامات و اظهارات مقامات فرانسه خشم و نفرت مسلمانان جهان را برانگیخته و تظاهرات های گسترده ای در کشورهای مختلف علیه این کشور درحال برگزاری است. همچنین کمپین تحریم کالاهای فرانسوی نیز در برخی کشورها رو به گسترش است.
ارسال نظرات