۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۶۷۴۲۹

کودکان روهینگیایی دسترسی به آموزش را از دست می دهند

کودکان روهینگیایی دسترسی به آموزش را از دست می دهند
صدها هزار کودک روهینگیایی در بیش از 30 اردوگاه روهینگیا در بنگلادش زندگی می کنند در حالیکه خبرها از عدم دسترسی آنها به آموزش و از دست دادن امید به آینده شان خبر میدهد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، طبق گزارش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند هم اکنون صدها هزار کودک روهینگیایی در بیش از 30 اردوگاه روهینگیا در بنگلادش زندگی می کنند در حالیکه خبرها از عدم دسترسی آنها به آموزش و از دست دادن امید به آینده شان خبر میدهد. در این اردوگاه ها اگرچه برای این کودکان روهینگیایی برخی امکانات همچون مدارس مذهبی ، زبان میانمار ، زبانهای انگلیسی و سایر مراکز آموزشی برای تدریس ایجاد شده اند ، اما ادامه تحصیلات برای راهنمایی و دبیرستانی به تعویق افتاده است.
 
رایزن فرهنگی اعلام کرد: دسترسی به آموزش عالی برای آنان همچنان یک چالش است. جوانان به دلیل عدم دسترسی به آموزش و پرورش آینده ای نامشخص دارند.

وی گفت : در طی شیوع کرونا، مدارس برخی از اردوگاه های پناهجویان به طور موقت بسته شد. سازمان های غیردولتی سازمان ملل متحد مراکز یادگیری در اردوگاه های پناهندگان ایجاد کرده اند. ولی هم اکنون در شرایط کرونا همه آنها تعطیل شده است.
ارسال نظرات