۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۶۷۴۸۷
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی:

امور جامعه اسلامی باید به عالمان باتقوا سپرده شود

امور جامعه اسلامی باید به عالمان باتقوا سپرده شود
تهران - حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: کسانی که بر اساس نظر مستکبران و صهیونیست ها فتوا صادر می کنند عاملان اصلی قتل عام مسلمانان در جوامع اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، عصر امروز در سومین روز از برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: دین دارای اصالت است.

وی افزود: اصولا آن چیزی که به اسم مذهب مطرح می شود و بیگانگان بیشتر از آن سوء استفاده می کنند اصالت ذاتی ندارد بلکه مذهب راه دین شناسی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مباحثی که به اسم دین مطرح می شود باید براساس منابع و دلایل دینی باشد، اظهار داشت: بنابراین هر کسی نمی تواند به اسم مذهب هر حرفی را بیان کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان های دیندار و مومن همواره براساس دین سخن می گویند، عنوان کرد: در گذشته علمای بزرگ شیعه و اهل سنت بدون اینکه بینشان اصطکاک ایجاد شود با یکدیگر بحث و مناظره می کردند؛ انسان متقی چنین است.

وی افزود: حامعه اسلامی زمانی می تواند به وحدت برسد که آن دسته از افراد که به اسم فتوای دینی نظرات استکبار جهانی و صهیونیستی را بیان می کنند در جامعه اسلامی خریدار نداشته باشد و مورد توجه قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: همین افراد با استفاده از این فتواها مسلمانان را به دست مسلمانان و نامسلمانان قتل عالم می کنند و سعی دارند کشورهای اسلامی را از هم دور نگاه دارند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امور جامعه اسلامی باید به عالمان باتقوا سپرده شود تا مشکلات حل شود، گفت: کسانی که به اسم اسلام در کشورهای اسلامی دست به جنایت می زنند در اصل می خواهند حیثیت اسلام را به باد فنا دهند؛ عالمان برجسته جهان اسلام باید در این خصوص فکری بیاندیشند و امور مسلمین را به اهلش بسپارند و اجازه ندهند افرادی که حق فتوا ندارند در جامعه اسلامی تاثیر داشته باشند این خطر بزرگی است که باید به مسلمانان هشدار داده شود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات