۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۶۷۴۹۷
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران خوزستان:

تمسک به آموزه‌های رسول اکرم از اختلاف مذاهب جلوگیری می‌کند

تمسک به آموزه‌های رسول اکرم از اختلاف مذاهب جلوگیری می‌کند
خوزستان - اشرفی گفت: تمسک به آموزه‌های نبی مکرم اسلام (ص)، احادیث و روایات ایشان موجب کاهش اختلافات و حواشی شده و سبب می شود از اصول دور نشویم.
خانم اشرفی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مشترکات شیعه و اهل سنت حلقه اتصال میان این دو مذهب را رسالت نبی گرامی اسلام (ص) دانست و بیان داشت: از مشترکات این دو مذهب می‌توان به توحید و نبوت اشاره کرد؛ پس از رسول اکرم (ص) میان این دو مذهب اختلافاتی ایجاد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران خوزستان در خصوص تمسک به آموزه‌های رسول اکرم (ص) و آثار آن در جامعه عنوان داشت: تمسک به آموزه‌های نبی مکرم اسلام (ص)، احادیث و روایات ایشان در رابطه با محبت و شکوفایی تمدن اسلامی موجب کاهش اختلافات و حواشی است و سبب می‌شود که در اصل موضوع که همان نبوت و وحدانیت است متمرکز شویم.

اشرفی در رابطه با وظیفه مبلغین در ترویج اخلاق نبوی و وحدت میان مسلمانان تصریح کرد: طلاب می‌توانند در نشست ها، سخنرانی‌ها و آثاری که در فضای مجازی منتشر می‌کنند با محوریت نبوت و لزوم اتحاد میان مسلمانان از اختلافات جلوگیری به عمل آورند.

وی در پایان با بیان اینکه صحبت‌های مبلغین و اهل علم در جامعه بازخورد دیگری را در مقایسه با صحبت‌های عامه مردم دارد، گفت: اگر طلاب برادر و خواهر در این زمینه معتدل‌تر صحبت کنند و مشترکات میان شیعه و اهل سنت را با محوریت نبوت رسول اکرم (ص)  بیان کنند؛ بازخورد و اثرات قوی تری خواهد داشت./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات