۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۶۷۵۱۸
حجت الاسلام خطاط مطرح کرد؛

توطئه دشمنان در کشورهای اسلامی در سایه توهین به مقدسات

توطئه دشمنان در کشورهای اسلامی در سایه توهین به مقدسات
اصفهان - معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان گفت: دشمنان با توهین به مقدسات اسلامی به دنبال غافل کردن امت اسلامی از مسائل مختلف و توطئه کردن در کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با توجه به اهانت رییس جمهوری فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)، اساتید حوزه های علمیه استان اصفهان در روز یكشنبه یازدهم آبان ماه، تمام دروس خود را به موضوع تكریم مقام و شخصیت پیامبر اعظم (ص) و افشای سیاست های اسلام ستیز غرب و نیز گرامیداشت هفته وحدت و تبیین ضرورت وحدت مسلمانان در برابر این كینه توزی ها اختصاص دادند.

عظمت شخصیت پیامبر اسلام(ص) برای همه غیرقابل انکار است

در همین راستا حجت الاسلام عبدالأمیر خطاط معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه شخصیت پیامبر اکرم(ص) در رتبه‌ای است که حتی کسانی که پیامبری ایشان را باور نداشتند و نمی‌خواستند بپذیرند، نمی‌توانستند متفاوت بودن ایشان را انکار کنند، گفت: به همین جهت این افراد شخصیت والای ایشان را نسبت به سِحر و اجنه می دادند.

وی در ادامه افزود: ساحر و مجنون خواندن ایشان هرچند جسارت و گستاخی است اما در دل خود اعترافی را نهفته دارد و آن شخصیت متفاوت پیامبر اکرم(ص) است که با ابزار عادی قابل فهم نیست، ایشان غیر از امور عادی و امکانات مادی یک ارتباط دیگری نیز دارند که مشرکین و کفار به دلیل عدم فهم این ارتباط ایشان را ساحر و مجنون خواندند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه دانشمندان غربی که پیامبر اسلام(ص) را مطالعه کرده‌اند معترف به نابغه بودن ایشان هستند، اظهار کرد: البته این دانشمندان نیز ایشان را محدود در نابغه بودن کرده‌اند، همه اینها نشان دهنده متفاوت بودن شخصیت پیامبر اکرم(ص) است و نشان دهنده ارتباط ایشان با خداوند متعال است.

تمام بشریت جیره خوار سفره احسان پیامبر اکرم(ص) هستند

حجت الاسلام خطاط پیامبر اسلام(ص) را دست پرورده خداوند متعال توصیف کرد و گفت: شخصیت ایشان جایگاهی دارد که می‌تواند عهده دار آخرین پیام الهی برای بشریت باشد، پیام رستگاری و سعادت را ایشان با خود می آورند و آخرین گام‌ها بر دوش پیامبری است که توان این رسالت مهم را دارد و خداوند متعال به او واگذار کرده است.

وی ادامه داد: حتی منکرین پیامبر اکرم(ص) در مسیری قرار گرفته‌اند که ناگزیر شدند فرهنگ‌های سوخته و فرهنگ‌های جاهلانه را کنار گذاشته و فرهنگ نوینی را در پیش رو داشته باشند، پیامبر اسلام(ص) نه تنها پیامبر مسلمانان بلکه پیامبری برای تمام بشریت و انسان‌ها هستند و همه انسان‌ها جیره‌خوار سفره احسان ایشان هستند و شخصیت ایشان می‌طلبد که همه بشر زانوی تعظیم در برابر عظمت ایشان بر زمین بزنند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه سکوت در مقابل شخصیت پیامبر اکرم(ص) خطا است، تصریح کرد: سکوت در مورد پیامبر اسلام(ص) یعنی چشم فروبستن بر تعالیم ارزشمندی که ایشان برای بشریت آورده است و سعادت بخش بشریت است، سکوت در مورد شخصیت و عظمت ایشان یعنی چشم فروبستن بر تعالیم اخلاقی و رشد اخلاقی که می‌تواند در پرتو نگاه به قرآن و فرمایشات ایشان شکل بگیرد.

حجت الاسلام خطاط چشم پوشی از شخصیت پیامبر اسلام(ص) را نادیده گرفتن بیش از یک و نیم میلیارد انسان توصیف کرد و گفت: ما حتی چشم پوشی از ایشان را هم جایز نمی دانیم، چشم فروبستن از یک واقعیت و خورشید درخشنده‌ای که 14 قرن است که جهان را با خورشید نورانیت مقدس خود نورانیت داده است و بسیاری از سعادت‌هایی که نصیب بشریت شده است در پرتو وجود ایشان است.

توهین به مقدسات اسلامی نشان دهنده ضعف و زبونی دشمنان است

وی با اشاره به گستاخی نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) این اقدامات را نشانه ضعف و زبونی دشمنان در مقابل گرایش مردم جهان به اسلام دانست و اظهار کرد: مخصوصا در فرانسه مسلمانان در حال افزایش هستند و شاهد هستیم که مسأله موج تشرف به اسلام، دشمنان را سردرگم و کلافه کرده است و البته صهیونیسم است که از این سردرگمی آنها استفاده کرده و در این مسائل برای سیاست‌های خود بهره می‌برد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه صهیونیسم جهانی از چنین اهانت‌هایی برای تحت تأثیر قرار دادن مسلمانان و مشغول کردن آنها به حواشی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: دشمن می خواهد با مشغول شدن مسلمانان به این مسائل به جنایات و ظلم و ستم‌های خود در کشورهای اسلامی بپردازند.

امت اسلامی از توطئه دشمنان غافل نشود

حجت الاسلام خطاط خاطرنشان کرد: در کنار محکوم کردن این جنایت بزرگ باید توجه داشته باشیم در کنار این مسائل آنها موذیانه نقشه‌های شوم خود را در کشورهای اسلامی و علیه مسلمانان اجرایی می‌کنند و نباید از این توطئه‌های دشمنان غافل شویم.

وی در ادامه افزود: دشمنان نقشه‌های شوم و ویرانگری برای کشورهای اسلامی نظیر سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی دارند و باید بدانند امت اسلامی تیزبینانه این توطئه‌های دشمنان را رصد کرده و در نهایت این نقشه‌ها خنثی خواهد شد و نتیجه معکوس خواهد داشت./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات