۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۶۷۷۷۱

حضور طلاب جهادی در خط مقدم مبارزه با کرونا در اصفهان

حضور طلاب جهادی در خط مقدم مبارزه با کرونا در اصفهان
اصفهان - امیرحاجیلو گفت: بنابر درخواست مسؤولان بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان، طلاب جهادی حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا در این بیمارستان به جنگ با کرونا رفته اند.

مسلم امیرحاجیلو  دبیر قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با شیوع ویروس کرونا، گفت: از همان ابتدا با ورود ویروس منحوس کرونا، قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون وارد عرصه خدمت رسانی در جبهه سلامت شد.

حضور طلاب جهادی در بیمارستان های درگیر با کرونا

وی در ادامه افزود: از جمله فعالیت های قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان، حضور طلاب جهادی در خط مقدم جبهه سلامت یعنی بیمارستان‌هایی است که درگیر درمان بیماران مبتلا به ‌کرونا بودند، طلاب در این بیمارستان‌ها به یاری کادر درمان و بیماران مبتلا به کرونا شتافتند.

دبیر قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به حضور طلاب در موج اول شیوع کرونا در بیمارستان‌ها، تصریح کرد: بعد از موج اول، حرکت دوم حضور در بیمارستان ها با فراخوانی که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) در اوایل شهریور ماه به عنوان همایش اعزام طلاب جهادی به خط مقدم جبهه سلامت آغاز شد که در این همایش ۱۴۰ نفر از طلاب آمادگی خود را برای حضور در بیمارستان الزهرا اصفهان به عنوان سنگر اول جبهه سلامت اعلام کردند.

امیرحاجیلو با اشاره به اثرگذاری مثبت حضور طلاب جهادی در بیمارستان‌های درگیر با ویروس کرونا، اظهار کرد: طبق درخواست رسمی که مدیریت و ریاست محترم بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان از قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان جهت کمک رسانی داشتند جلساتی جهت هماهنگی برگزار گدید و سنگر دوم فعالیت جهادی طلاب و روحانیون اصفهان  از ۹ آبان ماه در بیمارستان عیسی بن مریم ایجاد شد.

اعزام طلاب جهادی به بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آن که در بیمارستان الزهرا علاوه بر طلاب، نیروهای جهادی دیگر هم حضور داشتند بنا شد با توجه به ظرفیت خوب قرارگاه علاوه بر حضور در بیمارستان الزهرا، در سنگر بیمارستان عیسی بن مریم تنها طلاب و روحانیون حضور داشته باشند.

 دبیر قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه حضور طلاب به عنوان خادمین مدافعان سلامت از همان ابتدا مورد استقبال کادر درمان قرار گرفت و کادر درمانی همکاری های خوبی با طلاب جهادی داشتند، تصریح کرد: روحیه بخشی به بیماران، کمک به نیروهای خدماتی، کمک به انتظامات، مراقب معنوی و دیگر اقدامات مورد نیاز بیماران و کادر درمان از جمله فعالیت هایی است که طلاب در بیمارستان انجام می دهند.

امیرحاجیلو اظهار کرد: اتفاق خوبی که با ورود طلاب در بیمارستان عیسی بن مریم افتاد مرخص کردن اکثر همراهان بود که این اقدام جهت جلوگیری از شیوع بیماری کمک بزرگی می باشد، چرا که هر بیمار در ۲۴ ساعت ۳ همراه برای کمک رسانی لازم داشت که این  همراهان به دلیل رعایت نکردن پروتکل ها و نداشتن تجهیزات مناسب حفاظت فردی احتمال مبتلا شدن و ناقل بودن را داشتند./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات