۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۶۷۷۸۸

عطر «چای عراقی» در کتابفروشی‌ها

عطر «چای عراقی» در کتابفروشی‌ها
«چای عراقی»، تازه‌ترین اثر نشر معارف است که به کوشش محمدرضا شرفی خبوشان تدوین و روانه کتابفروشی‌های سراسر کشور شده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، هر ساله عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) راهی سفر عشق می‌شدند تا پای خسته خود را به کربلا برسانند و عرض ارادتی داشته باشند به ساحت مقدس مردی که شهادتش «غبطه بزرگ زندگانی شد» و عزمش «ضامن دوام جهان».

در سال‌های اخیر آثار متعددی در قالب‌های مختلف ادبی از شعر گرفته تا داستان و خاطره درباره زیارت اربعین و پیاده‌روی در این ایام منتشر شده است. توجه به جغرافیای اربعین و حضور زائران از ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف، توجه به فرهنگی که در راستای زیارت اربعین در کشورهایی چون ایران و عراق ایجاد شده، نگاهی متفاوت به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) و ... از جمله ویژگی‌هایی است که در این کتاب‌ها مد نظر نویسندگانشان بوده است.

کتاب «چای عراقی» تازه‌ترین اثر در این رابطه است که از سوی دفتر نشر معارف منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شده است. این اثر مجموعه داستان گروهی از نویسندگان است که به موضوع پیاده‌روی اربعین می‌پردازد.

کتاب و ادبیات , کتاب , کتابفروشی‌ها , نشر معارف , پیاده روی اربعین ,

داستان‌های این مجموعه برگزیده کارگاه داستان معارف است که به همت نشر معارف و با مدیریت محمدرضا شرفی‌خبوشان، نویسنده و برگزیده جایزه جلال، برگزار شده است. در این مجموعه علاوه بر داستان‌های کارگاه، آثاری از مجید قیصری، ابراهیم اکبری دیزگاه و محمدرضا شرفی‌خبوشان نیز قرار دارد که که بر غنای ادبی و محتوایی اثر افزوده است.

مجموعه داستان «چای عربی» تلاش دارد به تمام ابعاد انسانی این پدیده بزرگ و شگرف پرداخته و گاه با زبانی طنز خواننده را با این پدیده به طور مستقیم مواجه می‌کند.

این مجموعه به همت نشر معارف در 135 صفحه و با قیمت 20 هزار تومان در فروشگاه‌های پاتوق کتاب و کتابفروشی‌های جبهه فرهنگی سراسر ایران در دسترس علاقه‌مندان به کتاب قرار دارد./826/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات