۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۶۶۸۰۳۶
امام جمعه موقت کرمانشاه:

تشیع انگلیسی به دنبال ضربه زدن به ستون های مذهب شیعه است

تشیع انگلیسی به دنبال ضربه زدن به ستون های مذهب شیعه است
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: قرن ها است که استعمار پیر در تلاش است با ایجاد «تشیع انگلیسی» به ستون های مذهب حقه شیعه ضربه بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار جمعی از اساتید و معاونین حوزه علمیه استان کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، عنوان کرد: حوزه های علمیه به کانون فکری و اندیشه جهان اسلام محسوب می شوند و همین موضوع باعث دشمنی معاندان و دین ستیزان شده است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: وظایف و مسؤولیت اساتید و معاونین حوزوی بسی بیشتر از دیگر مراکز آموزشی و علمی در کشور است، اساتید حوزوی مکلفند که در کنار آموزش و پژوهش؛ موضوع تهذیب نفس و اخلاق را نیز به طلاب بیاموزند.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به جایگاه مهم تهذیب در حوزه های علمیه، عنوان کرد: در عصر کنونی شاهد خطرات بسیاری برای افکار و اندیشه انسان هستیم و در این میان باید کسانی باشند که انسان را از این ظلمت ها و گمراهی ها نجات دهد که این کار شما اساتید محترم حوزوی است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی اظهار داشت: بنابراین کار شما قبل از اینکه یک شغل و حرفه محسوب شود، یک جهاد و عبادت در راه نجات بشریت و معنویات محسوب می شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی بسیاری از مدارس و حوزه های علمیه در سطح کشور، گفت: متاسفانه شیوع گسترده ویروس منحوس کرونا در کشور زمینه ساز تعطیلی های گسترده شده است که حوزه های علمیه نیز از این امر مستثنی نبوده اند.

این عالم کرمانشاهی تصریح کرد: با این حال باید اجازه ندهیم که این وضعیت انسجام در مدارس علمیه و نیز تعامل بین اساتید حوزوی و طلاب را تحت الشعاع خود قرار دهد، شاید حوزه ها و مدارس علمیه در ظاهر تعطیل باشند، ولی آموزش در حوزه های علمیه هرگز تعطیلی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری همواره بر انقلابی بودن حوزه های علمیه تاکید داشته و دارند، گفت: تا زمانی که حوزه های علمیه و حوزویان از روحیه انقلابی برخوردار باشند، این مراکز دینی از هرگونه گزندی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب در امان هستند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود افزود: بنابراین حوزه های علمیه باید در کنار مسایل آموزشی و تهذیبی همواره روحیه انقلابی را در بین طلاب تقویت کنند.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه نباید اجازه ورود جریان های سیاسی و حاشیه دار را به حوزه های علمیه بدهیم، گفت: طلاب باید از ورود به گروه ها و جناح های سیاسی به شدت پرهیز کنند، البته این سخن بدین معنا نیست که طلبه و روحانی نباید سیاسی باشد، بلکه بدان معناست که طلبه و روحانی نباید سیاست زده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به برخی از شیطنت های مستکبرین در حوزه های علمیه کشور، عنوان کرد: قرن هاست که مستکبران به ویژه استعمار پیر؛ یعنی انگلیس همواره با ایجاد تشیع انگلیسی به دنبال ضربه زدن به ستون های مذهب حقه شیعه است و از سوی دیگر آمریکایی ها نیز به دنبال ایجاد «سنی آمریکایی» هستند که هر دو مورد به مانند سمی خطرناک در کالبد دین مبین اسلام محسوب می شوند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود گفت: برای هویدا کردن این جریان های دین ستیز و تزویز باید بصیرت دینی و سیاسی را در بین روحانیون و طلاب تقویت کنیم و این کار امروز بر عهده شما اساتید و معاونین حوزوی است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات