۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۶۷۹۵۷
حجت الاسلام سالاری مطرح کرد؛

ضرورت نهادینه شدن سواد رسانه ای در حوزه های علمیه

ضرورت نهادینه شدن سواد رسانه ای در حوزه های علمیه
کرمانشاه - استاد حوزه علمیه گفت: شایسته است که در کنار مباحث درسی در حوزه های علمیه به بحث فضای مجازی و سواد رسانه ای نگاهی دلسوزانه و البته کاربردی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری؛ استاد حوزه علمیه عصر امروز در نشست با برخی از طلاب و فعالان فرهنگی و مجازی استان کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همراه بود، عنوان کرد: هرگز نمی توان منکر اهمیت و جایگاه فضای مجازی در زندگی روزمره باشیم و این مهم را کرونا به همه ما ثابت کرد.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: در سال های گذشته نهضتی تحت عنوان سواد رسانه ای و فضای مجازی در حوزه های علمیه ایجاد شد که این نهضت ثمرات خوبی در بحث تبلیغ و... به دنبال داشت.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه باید این نهضت کماکان ادامه داشته باشد، افزود: امروز سواد رسانه ای و آشنایی با فضای مجازی نه تنها یک ضرروت برای حوزویان محسوب می شود، بلکه این امر یک نیاز حیاتی برای طلاب و روحانیون است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت نهادینه شدن سواد رسانه ای در بدنه حوزه های علمیه کشور گفت: در دنیای کنونی که رسانه‌های جمعی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی، اثرگذاری بسیار چشمگیری بر مخاطبان جهانی دارند ما نمی‌ توانیم نسبت به این موضوع بی توجه باشیم، زیرا بی توجهی در این باره می تواند در بسیاری از مسایل ما را دچار عقب افتادگی کند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که حوزه های علمیه در بحث سواد رسانه ای و فضای مجازی دچار عقب ماندگی شوند، تاکید کرد: پس از ورود برخی از شخصیت ‌های مطرح حوزوی به بحث فقه رسانه، این موضوع به شایستگی در بدنه حوزه جا افتاده است، اما چه خوب و لازم است که در مساله سواد رسانه‌ای نیز این اتفاق انجام پذیرد.

حجت الاسلام سالاری در ادامه سخنان خود عنوان داشت: بنابراین شایسته است که در کنار مباحث درسی در حوزه های علمیه به بحث فضای مجازی و سواد رسانه ای نگاهی دلسوزانه و البته کاربردی داشته باشیم.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و حوزویان به عنوان مبلغان دین و کسانی که نسبت به هدایت دینی و اعتقادی مردم و نسل جوان رسالت مهمی بر دوش دارند، نمی‌توانند از این موضوع غفلت داشته باشند».

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی یک فرصت بسیار ناب برای گسترش و انتشار هرچه بیشتر داشته های دینی و اسلامی به اقصی نقاط جهان است، افزود: در عصر کنونی یکی از بسترهای بسیار مهم و تأثیرگذار تبلیغ دین، استفاده از ظرفیت فضای مجازی است و اگر ما به آن کم توجه باشیم، یقین بدانیم دشمن بیکار ننشسته و برای مقابله با دین و اعتقادات ما از همین ظرفیت وارد شده و به ما و جامعه اسلامی ضربه می رساند.

حجت الاسلام سالاری در پایان سخنان خود عنوان کرد: از همه اساتید حوزوی درخواست داریم که طلاب را در بحث فراگیری سواد رسانه ای و آشنایی با فضای مجازی و اینترنت تشویق کنند تا ان شاء الله از این فرصت برای تبلیغ و نشر اسلام واقعی به سراسر جهان استفاده کنیم./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات