۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۶۷۸۹۱
حجت الاسلام درویشی:

روحانیت در مشکلات همیشه کنار مردم است

روحانیت در مشکلات همیشه کنار مردم است
کرمانشاه - حجت الاسلام درویشی گفت: برخی جریانات به خاطر کینه ای که از روحانیت مردمی دارند در صدد القای این مساله هستند که روحانیت امروز محبوبیت و جایگاه گذشته را ندارند.

حجت الاسلام عباس درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: روحانیت شیعه محور اصلی بسیاری از تحولات فکری، فرهنگی و سیاسی در ایران بوده است. خصوصیت دین‌باوری مردم ایران و قدرت علما و روحانیان، که از تعلیمات تشیع و قداست‌بخشی به روحانیت نشأت گرفته، باعث شده است مردم، که اکثر آنان مسلمانان شیعه‌ مذهب‌اند، در تمامی مسائل از روحانیت پیروی کنند.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور گفت: اما چند وقتی است شاهدیم برخی جریانات مختلف بخاطر حقد و کینه ای که از روحانیت مردمی دارند در صدد القای این مساله هستند که «روحانیت امروز محبوبیت و جایگاه گذشته را ندارند!».

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: مساله‌ای که رهبر معظم انقلاب در تاریخ 18 اردیبهشت 98 به آن اشاره کرده و جواب این ادعاها را دادند.

امام خامنه ای در سخنان خویش فرمودند: «بعضی آقایان تبلیغ می‌کنند که روحانیت بعد از تشکیل جمهوری اسلامی سقوط کرد؛ ابداً، این حرف‌ها چیست؟... امروز با این همه حمله‌ای که علیه روحانیّت دارد می‌شود در دستگاه‌های تبلیغاتی و مانند اینها، ببینید استقبال مردم را، ببینید نمازهای جماعت را، ببینید پای منبرها را؛ ... روحانیّت محترم است، روحانیت مورد اعتماد است. اینها واقعیاتی است که وجود دارد. خب سیاه‌نمایی و حرف‌های بی‌ربط هم علیه همه‌ این حرف‌ها گاهی زده می‌شود؛ بدون تحقیق میدانی، بدون ملاحظه، بدون هیچ معیار و ملاک علمی، یک چیزهایی گفته می‌شود که حرف‌های غلطی است...»

حجت الاسلام دوریشی با اشاره به اینکه روحانیت همواره پناهگاه و همدرد مردم بوده و هست، ادامه داد: روحانیت د برهه‌های مختلف تاریخی همواره سمت مردم بوده است. در طول تاریخ به ویژه در حوادث تاریخی شیعه به خصوص در ایران، بر خلاف روحانیون سایر ادیان، در کنار مردم علیه حاکمان زورگو به نفع مردم بوده و هرگز خودش را کنار نکشیده است.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور گفت: محبوبیت و جایگاه روحانیت بخاطر یک یا دو روز نیست بلکه سابقه آن به گذشته‌های دور برمی‌گردد که روحانیت نه تنها پناه مردم بلکه زبان گویای مردم بود برای احقاق حق و حقیقت.

حجت الاسلام درویشی تاکید کرد: حوزه های علمیه، علما، طلاب و اساتید که همواره ملجأ و همدرد مردم بوده‌اند، در حوادث تاریخی در پیشامدهای جامعه درس و بحث را رها کرده و در کنار مردم ایستاده‌اند که نمونه‌های آن را در اعزام به مناطق سیل‌زده و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و تشکیل گروه‌های جهادی برای مبارزه علیه بیماری منحوس کرونا می بینیم به طوری که مورد تقدیر وزیر بهداشت هم قرار گرفته اند.

این استاد حوزوی افزود: حقیقت این است که روحانیت به‌دنبال محبوبیت نبوده است و نوعا سراغ مسؤولیت‌های سخت و خشن می‌روند. مسؤولیت‌هایی که چه بسا خیلی افراد اصلا در شان خودشان هم ندانند، اما روحانیت در کنار انجام وظایف خود، همیشه به ‌دنبال کارهای روی زمین مانده رفتند.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور در پایان سخنان خود عنوان کرد: حضور خدمت‌گزارانه روحانیون در کنار مردم در حوادثی چون سیل، زلزله، کرونا و... که بدون هیچ برتری تلاش می‌کردند و بیل به دست می‌گرفتند، نشان داد حوزه ما، فاصله‌ای با مردم ندارد و روحانیت ما، در کنار ملت حاضر است و این مایه‌ افتخار حوزه های علمیه‌ ماست./1400/ت310/ب1

ارسال نظرات