۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۶۸۰۵۱
نماینده پارلمان عراق:

دولت الکاظمی با اجرای مصوبه اخراج آمریکایی ها مقابل بایدن بایستد

دولت الکاظمی با اجرای مصوبه اخراج آمریکایی ها مقابل بایدن بایستد
نماینده پارلمان عراق تصریح کرد که جو بایدن مواضع نمایندگان پارلمان در قبال مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را نمی تواند تغییر دهد و الکاظمی در مقابل بایدن بایستد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «رعد حسین» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق تصریح کرد که رییس جمهور « جو بایدن » مواضع نمایندگان پارلمان در قبال مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را نمی تواند تغییر ‌دهد و دولت « مصطفی الکاظمی » باید با اجرای این مصوبه مقابل رئیس‌جمهور جدید آمریکا بایستند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: انتخاب رئیس جمهور جدید برای ایالات متحده موجب پیشرفت یا پسرفت ما نمی‌شود زیرا استراتژی آمریکا برای کنترل بر منطقه خاورمیانه ثابت است و تنها شاید برخی از روش‌های آن متفاوت باشد.

این نماینده عراقی افزود: نمایندگانی که به مصوبه عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی و خارجی از عراق رای داده‌اند همچنان تلاش می‌کنند تا بر دولت الکاظمی برای اجرای آن فشار آورند و این مصوبه زمانی که ما می‌خواستیم پست نخست‌وزیری را به الکاظمی واگذار کنیم، بخش اصلی تعهدات او بود.

حسین از نخست‌وزیر عراق خواست تا مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی را پیش از انتصاب رسمی بایدن به ریاست‌جمهوری اجرایی و فعال کند، زیرا یکی از وظایف اصلی الکاظمی و دولت او اجرای همین مصوبه بود.

این نماینده عراقی تاکید کرد که گروه‌های سیاسی عراق بر ضرورت اجرای این مصوبه طبق جدول زمان‌بندی مشخص تاکید دارند.

دی ماه گذشته به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد‌الشعبی در بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

در سال ۲۰۱۴ حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند./۹۸۸/

منبع: تهران نیوز

ارسال نظرات