۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۶۸۱۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

جایگاه علمی و فقهی آیت الله خاتمی در حوزه شناخته شده است

جایگاه علمی و فقهی آیت الله خاتمی در حوزه شناخته شده است
حجت الاسلام حسناتی با اشاره به هجمه های صورت گرفته علیه آیت الله خاتمی گفت: هر فردی که مدافع نظام اسلامی، انقلاب و رهبر است مورد هجمه قرار می گیرد.

حجت الاسلام حسناتی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به جایگاه فقهی آیت الله سید احمد خاتمی اشاره کرد و گفت: آیت الله خاتمی به سفارش مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی درس خارج خود را با کتاب صلاه آغاز کرد که چنین موردی نشان دهنده جایگاه فقهی و علمی وی است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: نسبت به علمیت برخی از افراد به دلیل این که تدریس را از کتاب های پایه و مقدمات آغاز نکرده اند، بحث هایی مطرح می شود اما آیت الله خاتمی تدریس را از کتاب های مقدمات آغاز کرده و پس از آن کفایه و در نهایت به تدریس درس خارج پرداخته است.

وی با اشاره به پشت پرده هجمه های صورت گرفته علیه آیت الله خاتمی گفت: هر فردی که از انقلاب، نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب دفاع کند مورد هجمه قرار خواهد گرفت و هر فرد دیگری جای آیت الله خاتمی بود نیز این هجمه ها علیه او صورت می گرفت.

مدیر فاز 2 مدرسه شهید صدوقی ادامه داد: تا زمانی شهید سلیمانی در خط مقدم بود، وی را مورد هجمه قرار می دادند و پس از شهید سلیمانی نیز سردار قاآنی به عنوان جانشین وی مورد هجمه قرار دارد، بنابراین هجمه ها طبیعی است و علت هجمه ها هم دفاع افراد از انقلاب و نظام اسلامی است، هر فردی که می خواهد باشد.

حجت الاسلام حسناتی خاطرنشان کرد: در داخل حوزه علمیه نیز بعضا مسائلی مانند حسادت وجود دارد که البته در غیر حوزه نیز وجود دارد و چنانچه زمانی که رهبر معظم انقلاب به رهبری رسیدند، بسیاری به دلیل حسادت علیه ایشان سخنانی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: روشنفکر هر مقدار عالم یا روشنفکر باشد، اگر مهذب نباشد هجمه وارد می کند اما اگر عالم به معنای واقعی باشد، در صورت داشتن نقد به فردی، به گونه ای آن را بیان می کند که نتوان نام هجمه بر آن گذاشت؛ به کار بردن واژه هجمه نشان دهنده این است که نقد منصفانه و مؤدبانه ای صورت نگرفته است./1324/ج

ارسال نظرات