۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۶۸۱۵۵
مسؤول بسیج رسانه استان لرستان خبر داد؛

برگزاری چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در لرستان

برگزاری چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در لرستان
لرستان - مریدی از برگزاری چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در لرستان خبر داد و گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره باید از ۳۰ دی ۹۸ تا ۲۵ آذر ۹۹ منتشر شده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، رضا مریدی، مسؤول بسیج رسانه استان لرستان، صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان لرستان خبر داد و گفت: برای جشنواره امسال دو بخش کرونا و سوژه آزاد نیز به سایر محورهای جشنواره ابوذر اضافه شده است.

مسؤول بسیج رسانه استان لرستان ادامه داد: گستره جغرافیایی جشنواره، استانی بوده و کلیه فعالان رسانه‌ای استان لرستان اعم از رسانه های مکتوب و مجازی و دیداری و شنیداری و فعالان رسانه ای مستقل استان می‌توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

مریدی به شرایط پذیرش آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ابوذر اشاره کرد و افزود: آثار تولیدی شرکت کنندگان باید در یکی از رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری یا شنیداری و یا رسانه ملی منتشر شده باشند.

وی بیان کرد: جشنواره ابوذر در محورهای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعـی، بصیــرت و دشـمن‌شــناسی، کـرونـا و کـمـک مـؤمنـانـه، چهـل سالـگی دفـاع‌مـقـدس، دستـاوردهای انقـلاب‌اسلامـی برگزار می شود.

مسؤول بسیج رسانه استان لرستان یادآور شد: بـسـیــج و حـوزه‌های اقــدام، امـــیــــــد آفــریــنـــی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مسائل صنفـی خبرنگاران و اصحاب‌رسانه از دیگر محورهای جشنواره ابوذر است.

وی به بحث سوژه آزاد در جشنواره استانی ابوذر اشاره کرد و گفت: قالب آثار فیلــم کـــوتاه (ویـژه شبکـه‌های اجتمـاعـی)، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، مقاله و یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفـوگرافیک و موشـن گرافیک است.

مریدی با تأکید بر اینکه ارسال اثر منتشر شده در رسانه های رسمی نباید به صورت بریده نشریه باشد، خاطرنشان کرد: باید صفحه کامل آن نشریه، که اثر در آن منتشر شده است، ارسال شود.

مسؤول بسیج رسانه استان لرستان با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه از لحاظ مالکیت معنوی مورد بررسی قرار می گیرند و هر گونه دعوی حقوقی بر عهده ارسال کننده اثر است، گفت: هر نفر می تواند در هر قالب و هر محور فقط یک اثر ارسال کند و امکان تغییر وجود ندارد.

وی بیان داشت: عکس‌ها به ‌صورت اصل(اورجینال) ارسال گردد، به‌عبارتی با فتوشاپ یا ابزار دیگر به صورت اغراق آمیز دستکاری نشده باشد و در هرموضوع فقط یک عکس ارسال شود.

مسؤول بسیج رسانه استان لرستان با بیان اینکه آثار ارسالی که قالب و محور آن مشخص نشده باشند و یا اشتباه ارسال شوند، حذف خواهند شد، اظهار داشت: آثار ارسالی باید در بازه 30 دی 98 الی 25 آذر 99 منتشر شده باشند.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی نشریات مکتوب باید در قالب  پی دی اف و واضح ارسال شوند، گفت: شرکت کنندگان در بخش مستند خبری باید اثر خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه بسیج رسانه ارسال کنند.

مریدی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌منـدان می تواننـد آثار مربـوط به بازه زمـانی دی ‌ماه 98 تا پایان آذرماه 99 را در پایگاه جشنواره بــه آدرس www.moojekhabar.ir/abozar.php  بارگذاری کنند./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات