۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۶۸۲۰۱

پویش ۲۰۲۰ با هدف نهادینه‌سازی کتاب‌خوانی خانواده‌های تهرانی

پویش ۲۰۲۰ با هدف نهادینه‌سازی کتاب‌خوانی خانواده‌های تهرانی
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: پویش «۲۰۲۰» با هدف نهادینه‌سازی ساعت ۲۰ به عنوان ساعت کتابخوانی خانواده‌های تهرانی راه‌اندازی می‌شود.

«سیدعلیرضا فاطمیان‌پور» معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: این پویش با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در چند گام و در قالب تبلیغات محیطی و پخش تیزرها و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در رسانه ملی و بیلبوردها و پرتابل‌های شهری، از هفته کتاب آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی گفت: همچنین با راه‌اندازی پویش «۲۰۲۰» در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از مسئولان، شخصیت‌ها، نویسندگان، هنرمندان و مشاهیر به پیوستن در این پویش و معرفی کتاب‌های مناسب برای مطالعه، از شهروندان دعوت می‌شود که ساعت ۲۰ هر شب ۲۰ دقیقه را به امر مهم مطالعه اختصاص دهند.

«فاطمیان‌پور» با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا و اهمیت قرنطینه خانگی، فرصتی مناسب برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه ایجاد کرده است، افزود: در این راستا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با دارابودن بزرگترین شبکه متمرکز کتابخانه‌ای در پایتخت، در هفته کتاب امسال برنامه‌های متنوعی در حوزه تأمین منابع کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی تدارک دیده است.

وی،به‌روزرسانی و تأمین منابع کتابخانه‌ها، اهدای کتاب‌های کمک‌آموزشی، تقدیر از کتابداران و روسای کتابخانه‌های سازمان، آیین نامگذاری کتابخانه «دکتر طوبی کرمانی»، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان با شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای راه‌اندازی کتابخانه سیار را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: توزیع بسته‌های کتاب و اقلام بهداشتی در مناطق محروم و کم‌برخوردارِ پایتخت در قالب برنامه‌های جهادی با مشارکت مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق ۶، ۱۸، فرهنگسرای انقلاب اسلامی و حوزه مقاومت بسیج سازمان و حضور و بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های جهادی مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری و کتابداران، از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است، با اجرای این طرح، توزیع بسته‌های هدیه کتاب و اقلام بهداشتی در روستاهای حومه شهر تهران انجام خواهد شد.

«فاطمیان‌پور» اظهارداشت: علاوه بر این برنامه‌ها، کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته کتاب، ۲۰۹ عنوان برنامه محله‌ای- منطقه‌ای در این باره را با محوریت فضای مجازی اجرا خواهند کرد.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود./826/

ارسال نظرات