۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۶۶۸۳۱۳

گلایه الحوثی از سازمان برنامه جهانی غذا

گلایه الحوثی از سازمان برنامه جهانی غذا
«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، از سازمان برنامه جهانی غذا خواست تا در روند اقدامات خود در یمن بازنگری کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، از سازمان برنامه جهانی غذا خواست تا در روند اقدامات خود در یمن بازنگری کند.

به نوشته وبگاه شبکه المسیره، الحوثی گفت که این سازمان جهانی طبق سیاست‌های آمریکا اقدام به توزیع کمک‌ها می‌کند. او «دیوید بیزلی» مدیر برنامه جهانی غذا را به ممانعت از ورود کمک‌ها به صنعاء و استان‌های تحت کنترل آن و همچنین نقش‌آفرینی در عدم ورود فرآورده‌های نفتی به این استان‌ها متهم کرد و گفت که این سازمان جهانی، به بهانه نبود توافقی در این زمینه مانع رسیدن کمک‌ها می‌شود.

این مقام یمنی تأکید کرد که سخن «دیوید بیسلی» در خصوص اینکه کمک‌ها به مناطق تحت کنترل انصارالله کاهش یافته است، واقعیت ندارد و پشت صحنه این موضوع، مسائل سیاسی دخیل است.

الحوثی از کمک کنندگان و مسئولان برنامه جهانی غذا خواست تا ضوابط شدیدی برای جلوگیری از استمرار اقدامات غیرانسانی در پیش گیرند و گفت که اقدامات بشردوستانه باید، به دور از سیاست و خواسته‌ قدرت‌ها باشد.

سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که یمن با بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان مواجه است و ۸۰ درصد از جمعیت ۳۰ میلیونی این کشور نیازمند کمک‌های خارجی هستند./۹۸۸/ج

 

ارسال نظرات