۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۶۶۸۲۹۴
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان:

ایران قدرت اصلی در خاورمیانه و خلیج فارس است

ایران قدرت اصلی در خاورمیانه و خلیج فارس است
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان گفت: میلیارد‌ها دلار پول آمریکا برای نفوذ در کشور‌های منطقه بر باد رفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «شیخ ماهر حمود» درباره اقدامات آمریکا در لبنان و مداخلات واشنگتن در عرصه سیاسی این کشور افزود: آمریکا برای گسترش نفوذ خود در لبنان بسیار تلاش می‌کند؛ من معتقدم که واشنگتن به دنبال کنار گذاشتن حزب الله از پست‌های دولتی و غیر دولتی است، اما نمی‌تواند این هدف خود را محقق کند، بنابراین به دنبال تضعیف قدرت حزب الله در لبنان تا حد امکان است.

وی در ادامه افزود: مقاومت در لبنان در مراحل گذاشته تحت شدیدترین فشار‌ها قرار گرفته و توانسته از این مراحل عبور کند، ما شاهد به راه انداختن جنگ‌های سیاسی، مذهبی و اقتصادی در لبنان بوده ایم، اما معتقدیم که خداوند حامی مؤمنانی است که در مسیر دین اسلام گام برمی دارند و در برابر دشمنان می‌ایستند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان ادامه داد: آمریکایی‌ها در هدف قرار دادن مقاومت چندین بار شکست خورده اند، آن‌ها در سال ۲۰۰۶ نتوانستند مقاومت را شکست دهند، همگان می‌دانند که جنگ سال ۲۰۰۶ بنا به تصمیم آمریکا و اقدام رژیم صهیونیستی آغاز شد؛ واشنگتن همچنین نتوانست نظام سوریه را ساقط کند، آمریکایی‌ها برای عملی کردن این توطئه خود، میلیارد‌ها دلار پول هزینه کرده و از کشور‌های عربی و غیر عربی برای اجرای آن کمک گرفتند، اما در نهایت شکست خوردند.

ماهر حمود همچنین گفت: آمریکایی‌ها در عراق نیز شکست خورده اند. این کشور دیگر عرصه نفوذ گسترده آمریکا نیست، در یمن نیز شاهد آن هستیم عربستان سعودی که از حمایت آمریکا برای تجاوز به یمن برخوردار است در این کشور شکست خورده است.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان ادامه داد: مسأله مهم این است که آمریکا با تمام قدرتش نمی‌تواند سرنوشت ملت‌ها را تعیین کند همانطور که در ایران شاهد ساقط شدن رژیم شاه با وجود مخالفت‌های آمریکا بودیم، ایران هم چنین در جنگ عراق پیروز شد و توانست از پیامد‌های منفی تحریم‌های آمریکا خود را رها کند.

وی به قدرت منطقه‌ای ایران نیز اشار داشت و این کشور را قدرت اصلی در خاورمیانه و خلیج فارس دانست و افزود: این بدان معنی است که آمریکا چیزی نیست که بخواهیم در برابرش تسلیم شویم بلکه باید با این کشور مقابله کنیم چرا که واشنگتن همواره علیه اسلام و منافع مسلمانان توطئه چینی کرده و از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

شیخ ماهر حمود درباره گستاخی اخیر مقامات فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم و دین اسلام نیز گفت: اینکه فرانسه در این باره یک اشتباه فاحش کرد بر کسی پوشیده نیست، اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که صهیونیست‌ها از این روند راضی هستند چرا که تلاش می‌کنند برنامه و طرح فرانسه را در لبنان ناکام گذاشته و این طور جلوه دهند که هیچ مسأله‌ای در منطقه بدون آمریکایی‌ها حل نمی‌شود./۹۸۸/

منبع:صدا و سیما جمھوری اسلامی ایران بیروت

ارسال نظرات