۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۶۸۳۵۵
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اصفهان خبرداد؛

توافق نامه همکاری طرح مددکاری اجتماعی دفتر تبلیغات و حوزه خواهران اصفهان

توافق نامه همکاری طرح مددکاری اجتماعی دفتر تبلیغات و حوزه خواهران اصفهان
اصفهان - حجت الاسلام اهتمام از توافق نامه همکاری طرح «مددکاری اجتماعی» بین دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حامد اهتمام، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور، گفت: با توجه به رشد آسیب های اجتماعی در کشور به ویژه در ابعاد مرتبط با خانواده و تاثیر این آسیب ها بر فرو پاشی این نهاد مقدس، از وظایف مددکاران عرصه ی دینی، اجتماعی و فرهنگی ارائه راهبرد هایی در جهت کاهش این معضل اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: طرح کاهش طلاق از جمله طرح هایی است که با مداخله گری اسلامی روانشناختی به دنبال آشنایی بیشتر زوجین با مهارت های زندگی با رویکرد اسلامی می باشد؛ این طرح طی تفاهم نامه معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با وزرات کشور به 5 استان از جمله اصفهان، ابلاغ گردید تا مدیریت های استانی این طرح را اجرا نمایند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: هدف این طرح اثبات کارکردهای مددکاری اسلامی از طریق طلاب خواهر و برادر و کاهش آسیب های اجتماعی از طریق این نوع مددکاری ها است؛ با رصد و وضعیت سنجی میزان طلاق و تعارضات در سطح استان اصفهان منطقه شاهین شهر به عنوان دومین شهر از لحاظ آمار طلاق در استان اصفهان می باشد.

وی ادامه داد: این طرح توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در سطح شهر شاهین شهر ویژه خانواده های درحال تعارض و در حال طلاق برگزار می شود.

حجت الاسلام  اهتمام در پایان با اشاره به ظرفیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، نیروی متخصص روحانی در زمینه مددکاری اجتماعی را بعد از فراخوان و برگزاری مصاحبه و تست شخصیت گزینش نموده و حمایت و پشتیبانی و اجرای کلیه برنامه های آموزشی حضوری و غیر حضوری  ویژه مددکاران برادر طرح را به عهده می گیرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
اگر واقعا دلسوز این جامعه هستند باید در دل جامعه باشند و در میدان عمل چون این حرف ها فقط شعار است و بعد از اعلام طرح دیگه خبری از گزارش پیشرفت نیست
0
0