۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۶۸۳۸۹
آیت الله تحریری مطرح کرد؛

المیزان؛ توفیقی در جهت خدمت به وحی

المیزان؛ توفیقی در جهت خدمت به وحی
تهران - تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه مرحوم علامه طباطبایی در خدمت وحی بود، گفت: صاحب المیزان، قرآن را با قرآن تفسیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصر امروز وبینار بزرگداشت حکیم و مفسر بزرگ قرآن کریم آیت الله طباطبایی(ره) به همت مدرسه علمیه مروی به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: زمانی که آیت الله طباطبایی وارد معارف دینی می شود با یک دید عمیق و اجتهادگونه به گونه ای که وقتی مطالبی بیان می کند همواره مبانی آن معرفت مطرح می شود.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی عمر خویش را صرف خدمت کردن به قرآن کریم و وحی کرد برای همین توانست به مراتب بالای عرفانی دست یابد؛ پشتوانه دین عقلانیت است و ایشان بر اساس عقلانیت دین را می فهمید و خدمت می کرد.

آیت الله تحریری با بیان اینکه قرآن را باید با زبان خودش فهمید و درک کرد، اظهار داشت: قرآن کریم نور است و این نور را می توان تنها با آیات آن فهمید؛ مهمترین شاخصه قرآن کریم هدایت است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه تفسیری شایسته خواندن است که معارف قرآن با الهام گرفتن از آیات قرآنی بیان شده باشد، عنوان کرد: قرآن یک قواعد عقلایی دارد و برای تفسیر آیات باید بر اساس آن قواعد پیش رفت و فهمید.

وی افزود: مرحوم آیت الله علامه طباطبایی در تفسیر قرآن از مطالب قرآنی استفاده می کرد و تفسیر قرآن به قرآن نتیجه معنای واقعی تفسیر و روشی عقلانی و وسیع است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
از بزرگترين خصوصيات و ويژگيهاى اين نسل از روحانيون و روشنفكران دينى آن بود كه با جوانان مانوس بودند، آگاه به زمانه و مسائل آن و پاسخگوى شبهات و پرسش هاى فراروى جوانان جستجوگر و بدنبال كشف حقيقت بودند.
0
0