۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۶۸۳۹۳
مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان:

بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کلی از گذشته، حال و آینده انقلاب است

بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کلی از گذشته، حال و آینده انقلاب است
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به تأکید رهبری مبنی برسپردن مدیریت انقلاب به جوانان انقلابی گفت: بیانیه گام دوم ترسیم کلی از گذشته، حال و آینده انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین منصورفرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نقطه عطفی در چهلمین سال پیروزی انقلاب و چهل سال مرارت و سختی، اما در عین حال همراه پیروزی‌ها و شگفتی‌های بزرگی است که انقلاب اسلامی را هدایت کرد و تجربیات زیادی را به نسل جوان انقلاب منتقل کرد تا بتوانیم نسل بعدی انقلاب را درمسیرحرکت چله دوم انقلاب یاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب بخش عظیمی از بیانیه گام دوم را به جوانان اختصاص داده است، افزود: نگاه جامع رهبری به نسل آینده انقلاب تبیین کننده تفکر معظم له نسبت به آینده نظام از طریق جوانان انقلابی برای تمدن سازی نوین اسلامی درعرصه جهانی است.

مدیرحوزه علمیه منطقه کاشان با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر سپردن مدیریت انقلاب به جوانان انقلابی و متعهد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک ترسیم کلی از گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به چندین موضوع تأکید دارد که نیاز به دقت و بررسی بیشتری دارد، گفت: موضوع نخست انتقال تجربیات انقلاب به جوان است که این وظیفه نسل گذشته است، موضوع دوم حرکت جوانان به سمت آینده با پاسداری از ارزش‌ها برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و موضوع سوم استفاده از تجربیات گذشته و پاسداری از ارزش‌ها برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی مورد نظر رهبری است.

وی ادامه داد: برداشتن گام دوم انقلاب و گسترش انقلاب در مسیر افتخار آفرینی نسل نیازمند پنج شاخصه همت، هوشیاری، سرعت، عمل و ابتکار است تا حرکت انقلاب اسلامی در مسیرتمدن نوین اسلامی با تربیت مدیران، اندیشمندان و فعالان جوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حرکت خود را به سمت آینده نظام تبیین کنند.

مدیرحوزه علمیه منطقه کاشان با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب می‌فرماید، در این حرکت جوانان نیازمند تجربه هستند، گفت: تجربه جوانان نیز از مسیر سرلوحه قراردادن نگاه انقلابی به همراه روحیه انقلابی و عمل جهادی است که بخش عظیمی از این عمل جهادی ازطریق جوانان خدمتگزار به نظام برای رفع مشکلات مردم می‌تواند بهترین الگو برای جهان بشریت، تحول درجهان، تمدن سازی نوین انقلاب اسلامی و حرکت به سمت آینده انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی ادامه داد: نسل گذشته وظیفه دارد از جوانان و روحیه جوانی استقبال کند و عرصه‌های خدمت را به جوانان انقلابی واگذار کنند و امید انقلابی را که خود درسایه امید به این مرحله رسانیده اند را همراه با آگاهی و بصیرت و هوشیاری به جوانان منتقل کنند.

به گفته وی احترام به اندیشه و تلاش جوانان وظیفه‌ای است که نسل گذشته برعهده دارند و باید در این مسیر جدی حرکت کنند و جوانان را به خدمت تشویق کنند.

وی افزود: نسل جوان اگر با شش گزینه در بیانیه گام دوم با همت و هوشیاری و سرعت و عمل و ابتکار حرکت کنند و با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی در مسیر خدمت به مردم و نظام و آرمان‌های بلند شهدا حرکت کنند مطمئن باشید نه تنها آینده انقلاب تضمین شده است، بلکه تمدن نوین  اسلامی سراسر دنیا را فرا خواهد گرفت و این عرصه بهترین بستر برای ظهور امام عصر (عج) خواهد بود./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
چه تحلیل زیبا و عمیقی
0
0