۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۶۸۴۰۰
در گفتگو با خبرگزاری رسا اعلام شد؛

موضع قاطع علمای اهل سنت کرمانشاه در مقابل سخنان تفرفه انگیز «کمال حیدری»

موضع قاطع علمای اهل سنت کرمانشاه در مقابل سخنان تفرفه انگیز «کمال حیدری»
کرمانشاه - جمعی از ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه به سخنان تفرقه انگیز «کمال حیدری» پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، بسیاری از علمای اهل سنت استان کرمانشاه در گفت و گوهایی تلاش برخی از جریان ها برای تحریف دین و مبانی اسلامی را مورد نقد قرار دادند.

ماموستا عبدالرحمان مرادی؛ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار رسا در کرمانشاه گفت: متاسفانه برخی از افراد به ویژه خواص در هفته های اخیر سخنانی بر زبان می آورند که نه تنها این سخنان بازخورد مثبتی در جامعه ندارد، بلکه خود زمینه ساز یک التهاب اعتقادی در بین نسل های جوان می شود.

خطابه های «کمال حیدری» نمونه بارز تحریف اسلام است

ماموستا مرادی تاکید کرد: سخنان «کمال حیدری» سرشار از ابهامات و سخنان بی ارتباط با مسایل دینی است، در کلام وی به عینه می توان نشانه هایی از افکار لیبرال دموکرات را مشاهده کرد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بیان کرد: زمانی که از تحریف یا تخریب دین سخن به میان می آید باید نمونه عینی آن را باید خطابه ها، سخنرانی ها و فعالیت های رسانه ای «کمال حیدری» و امثالهم دانست.

ماموستا ملا احمد شیخی؛ امام جمعه اهل سنت شهرستان ثلاث باباجانی نیز در گفت وگو با خبرنگار رسا در کرمانشاه گفت: در طول تاریخ اسلام امثال «کمال حیدری» بسیار زیاد بوده است و این جریان های سفسطه باز و ... در همه دین ها دیده می شود.

سخنان «کمال حیدری» اصل اسلام را نشانه گرفته است

امام جمعه اهل سنت شهرستان ثلاث باباجانی ادامه داد: سخنانی که از زبان شیخ حیدری بیان می شود شیعه یا سنی را هدف قرار نمی دهد، بلکه اصل اسلام را نشانه گرفته است که این می تواند بدعت خطرناکی باشد.

ماموستا شیخی با تاکید بر اینکه لفاظی های شیخ حیدری باید با پاسخ مستند و مستدلل علما و مراجع دینی روبرو شود، گفت: هرگونه سکوت در مقابل اقدامات مغرضانه و هدفمند حیدری می تواند آسیب های بسیاری بر اعتقادات دینی مسلمین وارد کند و عملا زمینه ساز پدیده نفوذ در کشور گردد.

«کمال حیدری» در حال محقق کردن آرزوی دیرینه دشمنان اسلام است

ماموستا ملا احمد فخری؛ امام جمعه شهرستان جوانرود نیز در گفت وگو با خبرنگار رسا در کرمانشاه عنوان داشت: متاسفانه امروزه فضای مجازی به میدانی برای یکه تازی و تحریف دین توسط افراد معلوم الحالی همانند « کمال حیدری» شده است.

ماموستا فخری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بی شک هدف از سخنان و خطابه های «حیدری» تخریب و تحریف اسلام است و این راهی که وی می رود به دودستگی و... در جهان اسلام مبدل خواهد شد و عملا وی در حال محقق کردن آرزوی دیرینه دشمنان اسلام است.

امام جمعه شهرستان جوانرود بیان کرد: شاید بتوان با لفاظی و قدرت سخنوری در کوتاه مدت برخی از افراد بی بصیرت را گرد خود جمع آورد، ولی بی گمان عقاید و باورهای «کمال حیدری» هم به مانند اسلافش برای خود تاریخ مصرفی دارد.

ماموستا فخری خاطرنشان کرد: امیدواریم که جوانان با تحقیق و مطالعه کامل به اصل اسلام ناب محمدی (ص) برسند، زیرا درک اسلام واقعی توطئه چینی افرادی همانند «کمال حیدری» را باطل می کند./1400/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
درود بر این علمای مهذب
0
1