۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۶۸۴۰۹
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت تغییر نحوه خدمت رسانی و فعالیت های تبلیغی مبلّغان در موج سوم کرونا

ضرورت تغییر نحوه خدمت رسانی و فعالیت های تبلیغی مبلّغان در موج سوم کرونا
معاون فرهنگی و تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی احیای مساجد شهرهای بزرگ برای برگزاری فعالیتهای اجتماعی-فرهنگی را امری مهم برشمرد و بر احیای این فعالیتها از سوی مبلغان تأکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در نشست هم اندیشی سرگروه های فعال با موضوع «تقویت نقش مساجد در موج سوم کرونا» که با حضور سرگروه های فعال تبلیغی و همچنین شورای هماهنگی استان ها به صورت مجازی و حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سالن رضوان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، به حضور فعال مبلغان در مسأله کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: مسأله فعالیت های اجتماعی مبلغان خصوصاً نقش آفرینی آنان در مسأله کرونا، از افتخارات حوزه دین، حوزه علمیه و سرمایه اجتماعی برای نظام می باشد که قابل تقدیر و تشکر است.

طلاب و مبلغان در صف اول لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب قرار دارند

وی گفت: در دفعاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار حضور جهادی مردم در مقابله با ویروس منحوس کرونا شدند، طلاب و مبلغان در صف اول لبیک به فرمایش رهبر عزیز بودند که ایشان در سخنرانی های مختلف از حضور جهادی و به موقع طلاب و روحانیون تشکر و اظهار رضایت داشته اند و استمرار اینگونه فعالیت ها را خواستار شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: حضور و عضویت آیت الله اعرافی «مدیر حوزه های علمیه» در ستاد ملی مقابله با کرونا، نشانگر اهتمام حوزه های علمیه به مسائل اجتماعی می باشد؛ این حضور، توانسته است اثبات کند که فعالیت های اندیشمندانه طلاب در مسأله مقابله با کرونا اثرگذار بوده و این امر مبارکی است.

 حضور مؤثر و اثربخش طلاب در موج اول مقابله با شیوع کرونا

وی به حضور به موقع طلاب در موج اول مبارزه با شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در اوایل بحث کرونا که ترس و وحشت در میان کادر درمان و همچنین همراهان بیماران کرونایی بر فضا حاکم بود، طلاب و روحانیون بودند که به کادر درمان کمک می کردند و حاضر به همراهی بیماران کرونایی بدون همراه شدند و در بحث تغسیل و تکفین اموات کرونایی نیز اینگونه بود.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: با توجه به اینکه اکنون شرایط تغییر کرده است و اغلب مردم دیگر از همراهی بستگان بیمار کرونایی خود در بیمارستان ها و همچنین کادر درمان نسبت به بیماران مذکور و همچنین پرسنل تغسیل و تکفین شهرداری برای انجام فعالیت های خود ترسی ندارند، آیا باز هم حضور مبلغان در این موارد نیاز است یا باید به فکر فعالیت های دیگر باشیم؟

انتقاد از تعطیلی نماز جماعت در موج اول شیوع کرونا

وی، حضور مستمر مبلغان در فعالیت های اجتماعی را امری مهم برشمرد و گفت: با توجه به تغییرات شرایط و زمان در بحث مقابله با کرونا از طرفی و سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور مستمر طلاب جهادی از سوی دیگر، باید نحوه خدمت رسانی و فعالیت های تبلیغی مبلغان نیز در این خصوص تغییر کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن انتقاد از تعطیلی نماز جماعت در موج اول شیوع کرونا تصریح کرد: در موج اول شیوع کرونا نمازهای جماعت در مساجد تعطیل شدند، این در حالی بود که در همان مساجد فعالیت های همچون تولید و توزیع ماسک و تهیه و توزیع کمک های مؤمنانه در قالب بسته های معیشتی انجام می شد؛ اینکه صرفاً فقط نماز جماعت تعطیل شد، نکته قابل تأملی است که این اتفاق نباید می افتاد.

 لزوم تغییر نحوه خدمت رسانی و فعالیت های تبلیغی مبلغان در موج سوم کرونا

وی احیای مساجد شهرهای بزرگ برای برگزاری فعالیت های اجتماعی - فرهنگی را امری مهم برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت فعالیت های محله محور که از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز می باشد، در اینگونه فعالیت ها مسجد می تواند محور و حکم سنگر را در ایجاد فعالیت های اجتماعی - فرهنگی داشته باشد؛ با توجه به اطلاعات بدست آمده، در حال حاضر اغلب مساجد شهرهای بزرگ تعطیل می باشند که باید این مساجد احیا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد خاطرنشان کرد: برای احیای فعالیت های مساجد تعطیل شده، مدیران محترم گروه های تبلیغی و مبلغان گرامی با توجه به حضور میدانی خود می توانند فعالیت های تأثیرگذاری را در مسئله احیای فعالیت های مساجد و همچنین تغییر فعالیت های روحانیون و طلاب در مقابله با ویروس کرونا، داشته باشند.

شایان ذکر است در ادامه این نشست، مدیران گروه های تبلیغی به ارائه پیشنهادات و راه حل هایی در جهت احیای مساجد و شیوه های جدید فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مقابله با ویروس منحوس کرونا پرداختند./822/ج

ارسال نظرات