۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۶۸۴۳۳
امام جمعه موقت کرمانشاه:

مرحوم «آیت الله نجومی» در علوم دینی و فقهی سرآمد روزگار خویش بودند

مرحوم «آیت الله نجومی» در علوم دینی و فقهی سرآمد روزگار خویش بودند
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: مرحوم آیت الله نجومی جدای از شخصیت وارسته ای که داشت، در مباحث دینی و فقهی از آگاهی و علم بسیار بالایی برخوردار بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، امام جمعه موقت کرمانشاه امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز رحلت آیت الله مرتضی نجومی، از علمای سرشناس کرمانشاه با حضور روحانیون، طلاب و مردم شهیدپرور این شهر برگزار گردید، اظهار داشت: آیت الله نجومی شخصیت بسیار متواضع و مردمی داشت به نحوی که همه خوب به یاد داریم که در روز تشییع پیکر ایشان، از تمام اصناف و اقشار جامعه در این مراسم حضوری تاریخی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی ادامه داد: مرحوم آیت الله نجومی جدای از شخصیت وارسته ای که داشت، در مباحث دینی و فقهی از آگاهی و علم بسیار بالایی برخوردار بودند و در استان کرمانشاه به عنوان یک عالم همیشه مراجعه کننده های بسیاری داشتند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: همچنین این عالم ربانی یکی از مفسران بزرگ قرآن کریم بودند که جلسات تفسیر قرآن کریم وی در استان کرمانشاه زبانزد همه بود.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از سوی دیگر آیت الله نجومی از هنرمندان خوشنویسی بودند. به جرات می توان گفت که آیت الله نجومی در هنر خوشنویسی در جهان اسلام از چهره های بی نظیر بودند.

وی با اشاره به اینکه زندگی مرحوم آیت الله نجومی وقف نشر مفاهیم ناب اسلامی و نیز کمک به مردم گردید، گفت: این عالم ربانی در دوران حیات پربارشان برای مردم کرمانشاه یک نقطه قوت و امید بودند و بسیاری از عاشقان اهل بیت علیهم السلام در مراسم های مذهبی و دینی در منزل وی حضور می یافتند.

امام جمعه موقت کرمانشاه تواضع را یکی دیگر از صفات این عالم کرمانشاهی دانست و گفت: آیت الله نجومی در عین علم و دانشی که داشت، در بحث تواضع و فروتنی شهره خاص و عام بود و همین امر باعث گردید که وی مریدان بسیاری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: از مرحوم آیت الله نجومی آثار دینی و هنری بسیاری به یادگار مانده است که از میان آنها می توان به مجموعه عکسی از آثار خطی او، چند رساله ارزشمند با عناوین «رساله بعد معنوی هنر خط»، «رساله التصویر و التمثیل»، «رساله الغناء»، «رساله النجاسه الخمر»، «تفسیر سوره مؤمن» و «رساله‌ای در تعظیم شعائر اسلامی» اشاره کرد.

براساس این گزارش، آیت الله مرتضی نجومی در 25 آبان سال 1388 در سن 81 سالگی و در منزل شخصی خود در کرمانشاه دیده از جهان فروبست./1400/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رسایی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
چرا اخبار حوزه نیوز کرمانشاه را بازنشر همراه با دروغ پخش می کنید؛ کجا با امام موقت کرمانشاه مصاحبه داشتید؟ خجالت چیز خوبی است.
0
0
ناشناس
|
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
دوست عزیز برادر رسایی
ظاهرا اشتباهی باید این متن رو زیر خبر شماره 928005 خبرگزاری حوزه می نوشتی.
زیرا متن خبر اونها مصاحبه بوده، نه متن فعلی که روایت خبرنگار از مجلس ترحیم آن عالم وارسته است.
به متن خبر رسانه رسمی حوزه دقت نمایید:
حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه،...