۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۶۸۶۰۶
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان خبرداد؛

کتابخانه تخصصی کاشان پژوهی آیت الله امامت افتتاح شد

کتابخانه تخصصی کاشان پژوهی آیت الله امامت افتتاح شد
اصفهان - نمکی از افتتاح کتابخانه تخصصی کاشان پژوهی آیت الله امامت کاشانی با دو هزارعنوان کتاب ویژه کاشان و با گردآوری آثار حدود ۶۰۰ نویسنده کاشانی خبرداد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم نمکی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده، ولی فقیه در کاشان به مناسبت هفته کتاب با تبریک این هفته گفت: درشهرستان کاشان حدود ۶ کتابفروشی بزرگ با خدمات گسترده فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان کاشان ۱۵ باب کتابخانه عمومی فعالیت دارد، افزود: حدود یکصد کتابخانه کانون فرهنگی مساجد در شهرستان کاشان فعالیت دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از راه اندازی موزه کتاب، مطبوعات و اسناد کاشان خبرداد و گفت: در این موزه اسناد یکصد ساله اخیر کاشان جمع آوری و نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به ۱۵ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی در شهرستان کاشان گفت: جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان ساماندهی امورکتابخانه و نیازسنجی منابع را برعهده دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان از افتتاح کتابخانه تخصصی کاشان پژوهی آیت الله امامت کاشانی با دو هزار عنوان کتاب ویژه کاشان و با گردآوری آثار حدود ۶۰۰ نویسنده کاشانی خبرداد و گفت: یکصد نفر از ۶۰۰ نو یسنده بانوان کاشانی هستند.

نمکی در ادامه از ناشرین به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم چرخه نشر نام برد و گفت: شهرستان کاشان ۳۲ ناشر دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد دارد که از این تعداد ۱۵ ناشرفعالیت دارند و انتشارات مرسل کاشان در دو دوره متوالی بعنوان ناشر برگزیده شهرستانی کشورانتخاب و معرفی شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون با وجود مشکلات کاغذ، فیلم، زینگ و چاپ ۷۰ عنوان کتاب ازناشرین و مؤلفان کاشان به چاپ رسیده است که تولید و چاپ این تعداد کتاب در نیمه نخست سال حائز اهمیت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان گفت: ۴۸ واحد چاپخانه فعال در کاشان فعالیت دارد که از این تعداد ۳ چاپخانه مدرن و پیشرفته و مجهز است که از خارج از کشوربرای چاپ پیشنهاد دارند.

نمکی یادآور شد: حضور در جشنواره جام باشگاه‌های کتابخوانی و تشکیل ۷۰ گروه باشگاه کتابخوانی در مداس کاشان و حضور جشنواره مروجان کتابخوانی و جشنواره روستا‌ها و شهر‌های دوستدار کتاب سبب شده طی ۴ سال گذشته هر سال یکی از روستای کاشان بعنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب کشورانتخاب شود.

به گفته وی شهرستان کاشان طی ۴ سال گذشته در جشنواره جام باشگاه‌های کتابخوانی دارای رتبه بوده و بیش از ۷۰ گروه باشگاه کتابخوانی در مدارس کاشان راه اندازی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان در ادامه به برخی از برنامه‌های مهم هفته کتاب در کاشان اشاره کرد و گفت: افتتاح کتابخانه کانون در روستای ویدوجا، رونمایی از چندین جلد کتاب تازه منتشر شده، مسابقات کتابخوانی، پویش‌های کتابخوانی، طرح ملی و کشوری پائیزه کتاب با ۲۵ درصد تخفیف در ۶ کتابخانه سطح شهرستان از جمله برنامه‌های هفته کتاب در کاشان است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات