۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۶۸۶۰۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور نیازمند تحول اساسی است

حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور نیازمند تحول اساسی است
اصفهان - آیت الله سلیمانی به مشکلات فراوان حوزه کتاب و مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: امروز حوزه کتاب و کتابخوانی نیازمند تحول اساسی و بنیادین است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پبش از ظهر امروز در دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان عرصه نشر شهرستان کاشان با تبریک هفته کتاب، گفت: یکی از امتیازات کاشان وجود کتابخانه‌های خصوصی و خانوادگی و فردی است.

وی افزود: آیت الله امامت کاشانی نیز اخیرا فضایی را برای کتابخانه تخصصی کاشان شناسی با ۶۵۰ مؤلف بومی اختصاص داده است که در این کتابخانه ضمن معرفی ظرفیت‌های کاشان به معرفی مؤلفان بومی توجه ویژه‌ای شده است.

آیت الله سلیمانی به مشکلات فراوان در حوزه کتاب و مطالعه در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: امروز حوزه کتاب و کتابخوانی نیازمند تحول اساسی و بنیادین است.

وی ادامه داد: امروز حوزه کتاب و کتابخوانی هرچند جایگاه خوب و قابل قبولی دارد، اما با آنچه که باید باشد فاصله زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: همانگونه که در بیشتر حوزه‌ها مکان‌های ویژه بانوان پیش بینی شده است در حوزه کتاب نیز باید برای بانوان کتابخانه تخصصی ویژه بانوان پیش بینی شود.

به گفته وی تفکیک بانوان و آقایان در حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه نیازمند تحول اساسی است تا این حوزه توسعه بیشتری داشته باشد.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: در کشور ارمنستان سهم هر نفراز کتاب بیش از ۲ کتاب است، اما در ایران سهم هر دو نفر یک و نیم کتاب است که این آمار با ایجاد نمایشگاه‌های کتاب رشد قابل قبولی داشته است.

نماینده ولی فقیه درکاشان تأکید کرد: سایت کتابخانه مرکزی کاشان باید در تراز دارالمومنین کاشان باشد و به عنوان یک کتابخانه بین المللی با کتابخانه‌های دنیا در ارتباط باشد و آخرین تولیدات خود را به دنیا معرفی کند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات