۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۶۸۶۱۶
مسیر گمراهی؛

تقریب مذاهب اسلامی؛ سیره اهل بیت و علمای شیعه

تقریب مذاهب اسلامی؛ سیره اهل بیت و علمای شیعه
حجت الاسلام والمسلمین اشکوری با بیان اینکه در سیره اهل بیت و علمای شیعه دلیلی بر کفر باطنی اهل سنت وجود ندارد، گفت: همواره علمای شیعه به دنبال تقریب مذاهب اسلامی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید اشکوری، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با رد سخنان کمال حیدری مبنی قائل بودن علمای شیعه بر کفر باطنی اهل سنت، به سیره تعامل اهل بیت(ع) با علمای مذاهب و ادیان دیگر اشاره کرد و گفت: سیره و رفتار ائمه اطهار(ع) در گفتمان با علمای اهل سنت همانند رابطه دو مسلمان بوده است و به هیچ عنوان دلالت بر کفر برادران اهل سنت وجود ندارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: همواره علمای شیعه از زمان شیخ مفید، شیخ طوسی تا محقق کرکی به دنبال تقریب مذاهب اسلامی بودند و به هیچ عنوان از ادبیاتی که اهل سنت دارای کفر باطنی است، استفاده نکردند.

حجت الاسلام والملسمین اشکوری ابراز داشت: عالمی که سخنانی بر قائل بودن علمای شیعه بر کفر باطنی اهل سنت در رسانه های معاند مطرح می کند، به سیره و سنت اهل بیت(ع) و به روش علما و بزرگان شیعه قائل نیست.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی پروژه اختلاف افکنی میان ادیان و مذاهب اسلامی را دنبال می کند، گفت: جریان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس بیش از همه از اختلاف افکنی میان مذاهب اسلامی سود می برد و حکومت های دست نشانده استکبار جهانی و اشخاص نفوذی به پروژه اختلاف افکنی میان جوامع اسلامی دامن می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری با بیان اینکه در شرایط فعلی دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی به نفع جهان اسلام نیست، افزود: تمام مذاهب اسلامی دارای قلبه، قرآن و پیامبر واحدی هستند و در مسائل فقهی مشترکات زیادی دارند؛ از این رو این اشتراکات سبب وحدت اعتقادی و تقریب مذاهب میان جوامع اسلامی خواهد شد. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وحدت سیاسی میان مسلمانان سبب خروج آمریکا از منطقه خواهد شد، گفت: زمانی که وحدت و تقریب مذاهب میان جوامع اسلامی شکل گیرد، استبداد استعمارگران در منطقه قطع خواهد شد و زمینه های فروپاشی رژیم اشغالگر قدس را رقم خواهد زد همچنین قدرت سیاسی و اجتماعی مسلمانان را در دنیا افزایش خواهد داد./998/ت302/ب1

ارسال نظرات