۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۶۸۶۳۱

کتاب ترجمان هویت، معرفت و شأنیت یک فرهنگ و جامعه است

کتاب ترجمان هویت، معرفت و شأنیت یک فرهنگ و جامعه است
اصفهان - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کاشان گفت: آثار مکتوب هرجامعه‌ای می‌تواند سرمایه هویت بخش آن جامعه باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم نمکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شنبه شب در آئین رونمایی از هفتمین اثر مهشید تجلیان شاعر و نویسنده کاشانی با عنوان «ایمای مهشید» که در خانه کتاب کاشان برگزارشد با تبریک هفته کتاب، گفت: کتاب ترجمان هویت، معرفت و شأنیت یک فرهنگ و جامعه است.

وی افزود: حیات جامعه در گرو رشد فرهنگ و مؤلفه‌هایی است که می‌تواند ما را با آن مؤلفه‌ها زنده نگهدارد تا بتوانیم با دنیای پیرامونی ارتباط برقرار کنیم.

نمکی گفت: آثار مکتوب هرجامعه‌ای می‌تواند سرمایه هویت بخش و اثربخش آن جامعه باشد و در این راستا خادمین حوزه فرهنگ به ویژه فعالان حوزه کتاب در انتخاب موضوع، تولید محتوا و تأثیری که بر بدنه اجتماع می‌گذارند رسالت سنگینی را برعهده دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: اصحاب فرهنگ و خادمین حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ مکتوب می‌توانند در فرهنگ عمومی جامعه تأثیر زیادی داشته باشند.

به گفته وی اگر آثار مختلف را در حوزه‌های مختلف علوم پایه، علوم انسانی، هنر و ترجمه را طبقه بندی کنیم گویای میزان استقبال و نیازجامعه و بیانگرآن چیزی است که جامعه به سمت به آن خواهد رفت.

نمکی گفت: آمار کمی تولید کتاب در کاشان رضایت بخش و نشانه زحمات فعالان این حوزه است، اما در حوزه نقد و نیاز سنجی و شناخت ذائقه مخاطبان نیازمند تأمل جدی است.

وی ادامه داد: در حوزه تولید کتاب باید به سمت و سویی برویم که برای کتاب جاذبه ایجاد شود تا مخاطبان رغبت بیشتری برای ورود به حوزه کتاب داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان گفت: کاشان خواستگاه شعر و شاعری بوده و شاعران ارزشمند و نام آوری همچون فیض کاشانی، کلیم کاشانی، محتشم، سهراب و سپیده کاشانی و مشفق کاشانی در طول تاریخ به یاد گار گذاشته است.

وی ادامه داد: دنیای شعر و شاعری دنیای رنگارنگی از زیبایی ها، شادی ها، تلخی‌ها و جهان بینی‌هایی است که می‌تواند در آئینه شعر تجلی داشته باشد و  زبان شعر با قدرت ارتباطی که دارد می تواند با اندیشه‌های مختلف ارتباط برقرار کند.

همچنین مهشید تجلیان در آئین گفت: مجموعه شعر «ایمای مهشید» با ۱۱۰ شعر در قالب‌های رباعی و دوبیتی در ۷۲ صفحه توسط انتشارات مرسل کاشان، ناشر برگزیده سه دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر شده است.

وی افزود: دراین مجموعه به موضوعات و مضامین مختلف اخلاقی، اجتماعی، عشق و عرفان، تأملاتى پیرامون مفهوم زندگی و مرگ، لزوم برخورداری از تعهد و پایبندی‌های اخلاقی به ویژه درعرصه‌ی شعر و ادبیات، بیان دغدغه‌های جوانان و سایر ضرورت‌های فکری و فرهنگی جامعه‌ی ایرانی پرداخته شده است.

لازم به ذکر است، در آئین از کتاب «ایمای مهشید» هفتمین اثر شاعره جوان کاشانی با حضور شاعران، ناشران و مسؤولان شهرستان کاشان رونمایی شد، مهشید تجلیان متولد ۱۴ دی ماه ۱۳۷۱ شهرستان کاشان و دانش آموخته‌ مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه کاشان است و تاکنون کتاب‌های «مینای مهشید»، «ماه و مهشید»، «۱۲ سال عاشقی»، «سیمای مهشید»، «رؤیای مهشید» و «تجلی مهشید» از او چاپ و منتشر شده است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات