۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۶۸۶۵۶

انتشار جديدترين اثر پژوهشي پيرامون معارف نهج البلاغه

انتشار جديدترين اثر پژوهشي پيرامون معارف نهج البلاغه
کتاب «پايان زندگي در نهج البلاغه» جدیدترین اثر حجت الاسلام والمسلمین نورالله عليدوست خراسانی توسط انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «پايان زندگی در نهج البلاغه» جدیدترین اثر پژوهشي پيرامون معارف نهج البلاغه است كه توسط پژوهشگر متون دينی جناب حجت الاسلام و المسلمين نور الله عليدوست خراسانی تأليف و توسط نشر دانشگاه امام صادق عليه السلام به زيور طبع آراسته شده است.

حقيقت مسئله مرگ و پايان زندگی همانند حقيقت حيات ناشناخته و مجهول است. بشر با همه موفقيت هايش كه در رشته های علوم نصيبش گرديده و در پرتو آن به اعماق تاريك طبيعت راه يافته، هنوز به حقيقت مرگ و حيات پی نبرده و از واقعيت اين دو پديده حيرت زا آگاه نشده است. بشر با قدرت علم نمی تواند قضا مرگ را برگرداند و اين تقدير اجتناب ناپذير الهي را از ميان ببرد و هر انسانی دير يا زود با اين سرنوشت حتمی مواجه می گردد و خواه ناخواه بايد دنيا را ترك گويد و جای خود را به آيندگان دهد.

اين نوشتار به تبيين و تشريح مسئله مرگ به عنوان يكی از سنن و آيات حكيمانه الهی از منظر اميرمومنان (عليه السلام) در نهج البلاغه می پردازد. در اين اثر با تكيه بر نهج البلاغه همراه با بهره گيری از آيات قرآن كريم و احاديث گُهربار ائمه اطهار عليهم السلام، در سي و سه فصل به بررسی حقيقت مرگ و ابعاد آن پرداخته شده است.

نگارنده پس از بيان مقدمه ای عالمانه در تبيين حقيقت مرگ به بررسي ماهيت مرگ در ابعاد مختلف از منظر قرآن و روايات پرداخته و بعد از مقدمه به طور خاص به تشريح مباحث كتاب نهج البلاغه در زمينه حقيقت مسئله مرگ و مباحث پيرامون آن در خطبه ها و نامه ها و كلمات حكمت آميز حضرت علي (عليه السلام) همت می گمارد. از جمله مباحث اين كتاب بر اساس كتاب شريف نهج البلاغه مي توان از مستي مرگ، سير نشدن از زندگي، مرگ ويران كننده لذت ها و دنيا سراي عبور و اخرت سراي جاودانه، نام برد.

کتاب «پايان زندگي در نهج البلاغه» از سری كتاب های پژوهشی پيرامون معارف موضوعی نهج البلاغه در 360 صفحه و به قيمت 50 هزار تومان، در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. این اثر و سایر آثار نشر دانشگاه امام صادق(ع) را می توانید از سایت دانشگاه امام صادق(ع) به آدرس http://ketabesadiq.ir/تهيه كنيد./826/

ت/انتشار جديدترين اثر پژوهشي پيرامون معارف نهج البلاغه

ارسال نظرات