۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۶۸۵۹۳
امام جمعه گرمسار مطرح کرد:

کتاب خوب می تواند یک اجتماع را متحول کند

کتاب خوب می تواند یک اجتماع را متحول کند
حجت الاسلام آرامی کتاب را از مهمترین ابزار برای پیشرفت و تعالی جامعه عنوان کردوافزود: کتاب مایع اصلی بسیاری از اقدامات در جامعه است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا،حجت الاسلام «علی آرامی» در گفت و گویی درسمنان، مطالعه را برای حفظ اصالت فرهنگی جامعه مهم دانست و گفت: اگر مردم با مطالعه عجین شوند،اهالی آن جامعه از آرامش و رفاه بیشتری برخوردار خواهند بود.

امام جمعه گرمسار با اشاره به این مطلب که یک کتاب خوب می تواند یک اجتماع را متحول کند اظهار داشت: برای توسعه فرهنگ مطالعه همه باید تلاش کنند.

حجت الاسلام آرامی تصریح کرد: در چند دهه گذشته با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی که هر روزه اتفاق می‌افتد و به سرعت در تمام جهان پراکنده و در اختیار همگان قرار می‌گیرد، شاهد آن هستیم که جوانان و نوجوانان علاوه بر تلویزیون و رادیو با وسایل ارتباط جمعی گسترده‌ای ازجمله رایانه، اینترنت، تبلت، بازی‌های کامپیوتری و... در ارتباط هستند که باعث شده با سرعت چشمگیری از فرهنگ کتاب و کتابخوانی فاصله بگیرند و حتی تا جایی پیش بروند که به هیچ عنوان زمانی را برای کتاب در دست گرفتن قائل نمی‌شوند.

امام جمعه شهرستان گرمسار درخصوص گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیان کرد: بیشتر از اینکه بخواهیم راهکارهای جدیدی را «اختراع» کنیم قاعدتا باید به اتفاقات مثبت و موفقیت‌هایی که در گذشته حاصل شده بود توجه و سعی کنیم؛ از‌‌ همان مسیر‌ها حرکت کرده و به طور مستمر آن را پیگیری کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با تأکید براینکه  کودکان و نوجوانان برای انجام کارهای خوب تشویق شوند ادامه داد: یکی از این کارهای خوب می‌تواند ایجاد حس تمایل به کتابخوانی باشد.

حجت الاسلام آرامی با اشاره به نقش امامان جماعت در جذب جوانان ونوجوانان برای فرهنگ ترویج مطالعه اظهارداشت: امام جماعت یکی از ارکان اساسی مسجد به شمار می رود وجوانان امام جماعت را به عنوان آیینه تمام نمای خوبی ها و مکرمت های انسانی و سمبل پاکی، صداقت، صفا، شجاعت، مروت، انسانیت، شکیبایی، ایثار و گذشت می شناسند.

امام جمعه  گرمسارتصریح کرد: بنابراین برای جذب جوانان به مطالعه، امام جماعت باید با جوانان دوست شده با آنان بجوشد، در غم و شادی آنان شریک شود، از آنان احوالپرسی کند و آنان را مورد تشویق قرار دهد.

وی افزود:اگر امام جماعت چنین کند جوانان او را دوست خواهند داشت و هیچ گاه او را فراموش نکرده و در صف های جماعت حاضر شده و در فعالیت های فرهنگی تعامل و همکاری خواهند داشت.

حجت الاسلام آرامی با بیان اینکه توسعه و رشد فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم از دغدغه های مهمی است که نباید نادیده گرفته شود چرا که افزایش مطالعه در افزایش بصیرت اثرگذار است اضافه کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی می تواند کمک فراوانی به افزایش سرانه مطالعه و توسعه رشد و بصیرت فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در جامعه کند./826/

ارسال نظرات