۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۶۸۹۱۸

کتاب «نگاهی به ابعاد و آثار ویروس کرونا در جهان» منتشر شد

کتاب «نگاهی به ابعاد و آثار ویروس کرونا در جهان» منتشر شد
خلج منفرد گفت: گزارشی از تجربیات فرهنگی هنری کشورهای دیگر در مواجهه با کرونا تقدیم رییس جمهور شد.

«ابوالحسن خلج منفرد» در نشست «تجربه های فرهنگی هنری کشورهای مختلف در مواجهه با کرونا» که با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: کرونا خود را به بشریت تحمیل کرد و تمام عرصه های زندگی را تحت تاثیر قرار داد. کرونا بر روابط خانوادگی و روابط اجتماعی و بین المللی اثر گذاشت. بر این اساس گریزی نداریم که به تاثیرات کرونا بپردازیم. در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ستاد و نمایندگی های فرهنگی این موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

دوستان گزارش های خوبی از آنچه در حوزه بین الملل اتفاق افتاد برای ما ارسال کردند. همچنین ما یک کتاب با عنوان «نگاهی به ابعاد و آثار ویروس کرونا در جهان» را چاپ کردیم. این کتاب گزیده ای از گزارشاتی است که رایزنی های فرهنگی ما در خارج از کشور در مورد تجربه های فرهنگی هنری کشورهای مختلف در مواجهه با کرونا برای ما ارسال کردند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: حتما باید در پیوندی بین نمایندگان در خارج از کشور، وزارت ارشاد و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تاثیرات و پیامدهای کرونا بر بخش های فرهنگی و هنری را مورد مطالعه قرار دهیم. ما دو طرح تعریف کردیم. یکی اینکه مقالاتی که در این حوزه می گنجد را منتشر می کنیم. این مقالات را رایزنی های ما در خارج از کشور برایمان ارسال می کنند. 50 مقاله که دوستان به ما ارسال کردند را به منظور تحقیق و بررسی به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ارجاع دادیم.

وی ادامه داد: برنامه دوم ما همین نشست هایی است که امروز نخستین جلسه آن برگزار می شود. ما پنج نشست پیش بینی کردیم. رایزنی های ما اعلام آمادگی کردند که در این نشست ها شرکت کنند. در هر نشست دو رایزن فرهنگی شرکت می کنند. امروز در خدمت حمید محمدی و حسین دیوسالار رایزن های فرهنگی ایران در آلمان و ژاپن هستیم. این دو بزرگوار گزارش های خوبی برای ما تهیه کردند که بخشی از این گزارشات را خدمت رییس جمهور ارایه کردیم. امیدواریم که این نشست ها در عرصه هنر و فرهنگ کشورمان مثمرثمر باشد.

خلج منفرد با بیان اینکه روابط فرهنگی در عرصه بین الملل به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دوست داریم از تجربیات سایر کشورها استفاده کنیم. امیدواریم که با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات پنج نشست در نظر گرفته شده را به طور منظم و مستمر برگزار کنیم. آمادگی داریم که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ارتقای فرهنگی هنری کشور همکاری کنیم و هر کاری از دستمان بر می آید، کوتاهی نکنیم./826/

ارسال نظرات