۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۶۹۰۰۳
میراث مادری(۴)؛

متولیان فرهنگی، پنبه را از گوشتان دربیاورید!

متولیان فرهنگی، پنبه را از گوشتان دربیاورید!
خانم ظهیری گفت: سنسور خطر حمله به ارزش‌ها به صدا درآمده ولی برخی از بزرگان ما در گوششان پنبه کرده‌اند؛ بزرگان و متولیان امور فرهنگی باید دست بجنبانند.

خانم معصومه ظهیری، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزای رسا، با اشاره به شدید شدن فعالیت دشمن علیه حجاب گفت: سنسور خطر حمله به ارزش‌ها به صدا درآمده ولی برخی از بزرگان ما در گوششان پنبه کرده‌اند؛ مراجع، بزرگان، متولیان امور فرهنگی و کسانی که اعتبار در دستشان است باید دست بجنبانند.

وی شیوۀ انتقال مفاهیم و معارف از جانب مذهبی‌ها را دچار مشکل دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات مقاومت عمومی در مقابل حجاب، بد عملکردن ما متولیان فرهنگی است؛ ما باید در کنار آنها و با آنها زندگی کنیم نه اینکه از زاویه بالا به مردم نگاه کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران به بیان راهکارهایی برای بهتر شدن اوضاع حجاب پرداخت و عنوان کرد: کار باید مرحله به مرحله باشد و از همان ابتدا که فهم برای بچه حاصل می‌شود، فرهنگسازی نیز شروع شود؛ آموزه‌ها باید در تناسب با رتبه علمی و درجه فهم شخص تنظیم شود.

وی همچنین افزود: ما نباید همان مدل حجابی را که برای یک زن خانه‌دار تبلیغ می‌کنیم برای نوجوان تازه بالغ نیز همان را تبیین کنیم؛ از جمله ایرادات ما همین است که ذائقه مخاطب را نشناخته‌ایم و متناسب با زبان هنر حرکت نکرده‌ایم.

خانم ظهیری خطر نفوذ دشمن در امر عفاف و حجاب را مختص ایران ندانست و تصریح کرد: دربسیاری از کشورهای اسلامی نفوذ فرهنگی از دریچه زنان اتفاق افتاده و تنها دلیل آن نیز جایگاه زن است؛ زیرا یک زن هم همسر است، هم مادر است، هم محور احساس و محبت است و... و لذا دشمن اهرم فشار خود را روی این قشر قرار داده است.

وی همچنین ادامه داد: شهرها کرامت دارند و نسبت به گسترۀ اثرگذاری آنها مورد هجوم و توجه دشمن قرار می‌گیرند؛ به عنوان مثال سگ گردانی از تهران شروع شد زیرا پیشانی کشور ایران اسلامی است و در این میان، قم نیز به عنوان ام القری جهان اسلام از این حملات مصون نمانده است.

در پایان این استاد حوزه علمیه خواهران با توجه به تغییراتی که در انواع و مد لباس‌ها پدید آمده خاطرنشان کرد: در تابستانی که گذشت، متولیان عرصه مد و لباس پارچه‌ها را بلوری‌تر و شیشه‌ای کردند؛ ما سکوهای تولی‌گری و تصدی‌گری را به دیگران سپرده‌ایم و اسم خودمان را مبلغ گذاشته‌ایم درصورتی که تبلیغ بدون زمینه‌سازی اصلا امکان پذیر نیست.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
احسنت
ایشون از اساتید درجه یک حوزه علمیه خواهران هستند
7
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
رفتار نامناسب مادران، عامل اصلی بد‌حجابی دختران است.
7
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
انگار نه انگار که نسل جدید داره با بی‌عفتی رشد میکنه!!!
خیییییلی راحت نشستیم سر جامون!
عجب...
7
0