۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۶۹۰۴۳
امام جمعه موقت کرمانشاه:

خیرین کرمانشاهی بخشی از مشکلات کنونی استان را مدیریت کنند

خیرین کرمانشاهی بخشی از مشکلات کنونی استان را مدیریت کنند
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در شرایط کرونایی، خیرین می توانند به بهترین نحو ممکن این وضعیت را مدیریت کنند و بخشی از مشکلات اقتصادی اقشار آسیب پذیر را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی عصر امروز با جمعی از خیرین و نیکوکاران استان کرمانشاه دیدار و گفت و گو کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: خیرین و نیکوکاران جامعه ما همیشه در شرایط سخت و حساس کشور نقش خویش را به خوبی ایفا کرده اند و این جای بسی خوشحالی و مباهات دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی با اشاره به اینکه کار خیرین در نزد خداوند از اجر بسیار بالایی برخوردار است، بیان داشت: پيامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرمایند: «مَن عالَ يَتيماً حَتّي يَستَغنِيَ أوجَبَ اللَّهُ لَهُ بِذلكَ الجَنَّةَ» یعنی اینکه هر كس يتيمي را سرپرستي كند تا بي‏نياز شودپ، خداوند، در برابر، بهشت را بر او واجب مي‏كند. لذا این گفته رسول اکرم مبین ارزش و جایگاه کار خیر است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در نیمه شعبان امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به انجام کمک مومنانه در کشور اعلام بسیج همگانی فرمودند، لذا همه خیرین و حتی دیگر اقشار جامعه به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند و اکنون چندین مرحله از این کمک های مومنانه در بین اقشار آسیب پذیر انجام شده است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در این روزها که باید اذعان کرد بسیاری از مشاغل تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، فشارهای اقتصادی بسیاری بر خانوارها وارد می آید، لذا شما نیکوکاران و خیرین کرمانشاهی می توانید بخشی از این فشارهای اقتصادی را از دوش مردم این خطه بردارید.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی اظهار داشت: همانگونه که بخشی از مدارس و مراکز آموزشی، مساجد و... توسط شما خیرین و نیک اندیشان در کرمانشاه ساخته شده است، اکنون نیز می توانید با سازماندهی خوب و به جا این وضعیت ناگوار را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: باید اجازه ندهیم که بیماری کرونا به مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و خانوادگی تبدیل شود، بنابراین همه ما در این مقوله به نوعی مسؤول هستیم و باید بخشی از کار را برعهده بگیریم.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود گفت: با یاری شما خیرین از یک سو و نیز رعایت موارد بهداشتی و پروتکل های اعلام شده از مردم و از همه مهمتر نظارت کامل و جامع دولت ان شاء الله در آینده ای نزدیک شاهد قطع زنجیره بیماری کرونا در کشور و کرمانشاه خواهیم بود./1400/

ارسال نظرات