۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۶۹۰۶۸
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

حوزه انقلابی ضامن بقای نظام اسلامی است

حوزه انقلابی ضامن بقای نظام اسلامی است
کرمانشاه - مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: حوزه انقلابی یکی از ضروریات کنونی است و انقلابی بودن و ماندن حوزه های علمیه کشور خود ضامن بقای این نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) کنگاور به مناسبت هفته بسیج امروز با فرمانده جدید سپاه پاسداران این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام پیام ملکی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و نیز تبریک انتصاب سرهنگ اله دانه به عنوان فرمانده سپاه شهرستان کنگاور، اظهار داشت: حوزه انقلابی یکی از ضروریات کنونی است و انقلابی بودن و ماندن حوزه های علمیه کشور خود ضامن بقای این نظام اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه کنگاور در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش بسیاری از عقاید و افکار منحط برای نفوذ در حوزه های علمیه و دیگر مراکز دینی، تاکید کرد: عالم دینی یعنی مرزبان شریعت و مهمترین سنگر مرزبانی، سیاست و عرصه قدرت اجتماعی است که اگر حوزه علمیه و علمای دین از آن اعراض نمایند، مانند این است که در جنگ با دشمن آتش بس یک طرفه برقرار شود، چرا که دشمنان اسلام قطعاً با تمام ابزارهای قدرت درصدد نابودی اسلام هستند.

این استاد حوزوی ادامه داد: دوری عالم دینی از سیاست به معنای از دست دادن یکی از ابزارهای حیاتی در مقابله با دشمنان است. از این جهت حوزه علمیه کنگاور درصدد است طلابی انقلابی و اهل کار سیاسی تربیت نماید و در این مسیر آماده همکاری با نهادهای انقلابی همانند سپاه پاسداران است.

حجت الاسلام ملکی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بسیج در استوار نگه داشتن این انقلاب اشاره کرده و گفت: یکی از اصلی ترین مؤلفه های تقویت نظام اسلامی فرهنگ و روحیه بسیجی و ایثارگری است و این مسأله را با رجوع به برخی وقایع به خوبی می توان یافت، به عنوان مثال در فتنه های پیش آمده نظیر فتنه 78، 88، 96 و 98 این بسیجیان بودند که در صف اول مقابله با فتنه گران قرار داشتند، بنابراین تقویت بسیج یکی از مهم ترین اولویت ها است.

مدیر حوزه علمیه کنگاور در ادامه به بیان توصیه مقام معظم رهبری به بسیجیان پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره بسیج می فرمایند: «هم در زمینه‌های دفاع سخت و نیمه ‌سخت، هم در زمینه‌های گوناگون دیگر. غافلگیر نشوید؛ تجربه‌ی کمیته‌ ها در سال ۶۰ تجربه‌ خوبی است، از آن تجربه استفاده بشود. کمیته‌های انقلاب اسلامی در سال ۶۰ در محلات مختلف، در جاهای مختلف، همه ‌جا حضور داشتند؛ همیشه هم حضور داشتند.»

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: بنابراین با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، وظیفه تمام بسیجیان است که در تمام بخش ها آماده مقابله با هرگونه برنامه ریزی دشمن باشند و خود را برای روزهای سخت آماده کنند.

در ادامه این دیدار، سرهنگ اله دانه؛ فرمانده سپاه شهرستان کنگاور نیز در سخنانی اظهار داشت: بسیار خرسندیم که شاهد روحیه انقلابی در حوزه های علمیه کشور به ویژه در نزد طلاب حوزه علمیه این شهرستان هستیم.

فرمانده سپاه کنگاور تاکید کرد: خوشبختانه شاهد روحیه ای انقلابی برای تقابل با توطئه های رنگین و مختلف دشمن در کشور هستیم که این می تواند ضامن بقای این نظام اسلامی و مردمی در همه عرصه ها باشد./1400/

ارسال نظرات