۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۶۹۰۷۰
میراث مادری(۵)؛

دولت مانع اصلی اجرای قوانین مربوط به حجاب است

دولت مانع اصلی اجرای قوانین مربوط به حجاب است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: معضل اصلی ما دولت است که به شدت با اصل لایحه مشکل دارد و مانع ورود نیروهای انتظامی به این بحث شده است.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به معضلاتی که برای اجرا کردن قانون حجاب وجود دارد گفت: معضل اصلی ما دولت است که به شدت با اصل لایحه مشکل دارد و مانع ورود نیروهای انتظامی به این بحث شده است.

وی با بیان اینکه عملیات رسانه‌ای دولت مانع ورود نیروی انتظامی می‌شود عنوان کرد: دولتی‌ها مانع اصلی اجرای این نوع لوایح هستند؛ زیرا اگر نیروی انتظامی با قدرت هم وارد شود، همراهان دولت که استاد جنگ رسانه‌ای هستند عرصه را به گونه‌ای رقم می‌زنند که نیروی انتظامی متهم می‌شود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد افزود: نیروی انتظامی کمترین وظیفه‌ای که دارد تذکرات لسانی است و قطعاً در مواقعی کار به برخورد عملی هم می‌کشد؛ نیروی انتظامی موظف است در عمل نیز برای اجرا سازی قانون ورود کند ولی در این سال‌ها شدت و قوت نیروی انتظامی برای اجرای این لایحه را ندیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حجاب، قانون رسمی کشور ایران است تصریح کرد: هر کسی بی‌حجاب وارد خیابان می‌شود جدای از مباحث دینی، خلاف قانون کشور ایران عمل کرده و باید طبق قانون با او برخورد شود و دلیل بی‌حجابی فعلی نیز بی‌توجهی به این قانون است.

حجت الاسلام نیک‌بین ضمن بیان اینکه طرح و مصوبه جدیدی درباره حجاب وجود ندارد خاطرنشان کرد: همان قوانین مصوبی که از گذشته تصویب شده را پیگیری می‌کنیم تا عملیاتی شود؛ وقتی قوانین خوب و مصوبی داریم و باید تلاش کنیم تا آنها را محقق کنیم.

وی در همین راستا ادامه داد: چندین سال پیش قوانین عفاف و حجاب مصوب شده و دولت موظف به اجرای آن است؛ مخاطب این لایحه حاکمیت و نظام می‌باشد که باید اجرا کنند که متأسفانه در این دولت به خوبی عمل نکرده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: در بحث مد و لباس نیز قوانینی مصوب شده و ما مد ایرانی و اسلامی را مشخص کرده‌ایم؛ همه اینها مصوب شده ولی نهادهای دست‌اندرکار این عرصه، هیچ توجهی به این موضوع ندارند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
باعث بدبختی مملکت این جماعت هستند؛ نه فقط حجاب
2
0