۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۶۹۰۹۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
خوزستان - دیدار مدیرکل بنیاد مستضعفان خوزستان با آیت الله محسن حیدری و نشست اخلاقی کنترل خشم در زندگی فردی و تعاملات اجتماعی عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز مدیرکل بنیاد مستضعفان خوزستان و هیئت امنا این بنیاد با آیت الله محسن حیدری دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله محسن حیدری ضمن تأکید بر لزوم حل هرچه سریعتر مشکل اهالی روستای ابولفضل اهواز، از مسعود انصاری مدیرکل بنیاد مستضعفان خواست با اعطای سند رسمی به اهالی این روستا که عمدتا از قشر کمتر برخوردار هستند مشکل مردم این منطقه را حل کنند.

مسعود انصاری مدیرکل بنیاد مستضعفان نیز گفت: با کار‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته به زودی مشکل روستای ابولفضل حل خواهد شد.

با لباس مبدل پا به پای مردم

حجت‌الاسلام شیخ احمد فیض‌الاسلام امام جمعه شهر امام دزفول در گفتگو با خبرنگار خبر گزاری رسا در اهواز در رابطه با آب گرفتگی روز گذشته برخی مناطق دزفول بیان داشت: بارش باران در روز گذشته باعث آبگرفتگی بعضی از مناطق گردید که پس از ۲۴ ساعت از اتمام بارندگی، بعضی از مناطق به دلیل عدم وجود شبکه دفع آب‌های سطحی همچنان درگیر با آبگرفتگی هستند و این موضوع برای شهروندان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

امام جمعه شهر امام دزفول عنوان داشت: در زمان گذر از این منطقه متوجه شدم که این مکان محل گذر مردم و مسیر دسترسی به مسجد، نانوایی و ... است و راه پس از ۲ روز بارندگی اقدامی در جهت بازگشایی این منطقه صورت نگرفته بود.

حجت الاسلام فیض الاسلام در پایان گفت: پس از مشاهده این اتفاق قربت الی الله دست به کار شدیم و برای رفع آب گرفتگی یکی از این مناطق اقدام کردیم.

برگزاری نشست مجازی حوزه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها آبادان 

بنشست مجازی حوزه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها آبادان ازطریق برنامه اسکای روم با موضوع مهارت تقویت انگیزه توسط حجت الاسلام و المسلمین رضا یوسف زاده؛ دکتری فقه و اصول و کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی از طریق اسکای روم برگزار شد.
 
معاونت فرهنگی این مدرسه گفت: نشست مجازی با موضوع «مهارت تقویت انگیزه» با حضور برخی از اعضای کادر، اساتید، دانش آموختگان و طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهراء سلام الله علیهابرگزار گردید.

 حجت الاسلام والمسلمین یوسف زاده مباحثی همچون علت عدم انگیزه و راهکار‌های ایجاد آن، حیطه‌ها و ابعاد انسان از جمله؛ بُعد فیزیولوژی، سیستم شناختی، جنبه هیجانات و...، بینش‌های ناکارآمد انسان نسبت به درس، آینده، خودمان و نقش فرد و نیز بیان راهکار حل این بینش‌های ناکارآمد، بیان نموداری نقشه راه طلبگی از جمله؛ روش ها، رشته‌ها و مهارت‌های لازم یک طلبه، رسالت‌های شخصی (Ikigai) و بیان راهکار ضعف در آن، بیان لوازم تدریس موفق؛ تخصص، توانایی، تحول و تنوع، میزان یادگیری در حالت‌های متفاوت راموردبررسی قراردادند.

نشست اخلاقی کنترل خشم در زندگی فردی و تعاملات اجتماعی

نشست اخلاقی کنترل خشم در زندگی فردی و تعاملات اجتماعی باحضور مشاور مدرسه خانم افشار و مشارکت طلاب وکادر اجرایی درمدرسه علمیه خدیجه کبری (س) برگزارگردید.  

دراین نشست خانم افشار با اشاره به اهمیت مقابله با خشم بیان داشت: خشم نیروی درونی که باشناخت وآگاهی صحیح می‌توان آن را کنترل کرد؛ طبق سیره پیامبر (ص) واهل بیت (ع) فرد قادر است خشم رادرتعاملات اجتماعی وزندگی فردی کنترل کرده وازبین ببرد.

ایشان درادامه خاطر نشان کرد:فرد میتواندبا تغییروضعیت خود در حال عصبانیت و خشم، وضوگرفتن، آگاهی وشناخت ازمحیط، سکوت و مداراکردن بر خشم خود غلبه کرد.

لازم به ذکراست این جلسه باپرسش وپاسخ طلاب درحیطه کنترل خشم، به پایان رسید.

برگزاری نشست ژورنال کلاب با محوریت «مهدویت در هالیوود»

خانم هناء عسکری گفت: نشست انتقادی ژورنال کلاب با محوریت «مهدویت در هالیود» با حضور برخی از اعضای کادر، اساتید، دانش آموختگان و طلاب مدرسه علمیه کوثربرگزار گردید. ایشان خاطر نشان کرد: اکنون که جهان تشنه عدالت گستری، رأفت وامنیت موعود اسلامی می‌باشد، ترسیم چهره‌ای خون ریز و خشن از امام زمان (عج الله تعالی فرجه) از جمله فعالیت‌های هالیوود در راستای مهدویت ستیزی است.

غرب در سناریو‌های مختلف سعی می‌کند عناصر مذکور در اخبار آخرالزمانی را تحریف نماید و به صورت مصنوعی و جعلی موعود آخر الزمان را گاه در قالب شخصیت‌های غربی و گاهی نیز در قالب پدیده‌های طبیعی جلوه دهد.

وی در پایان عنوان داشت: در این کارگاه مباحثی از جمله مهدویت هراسی در سینمای هالیوود، تاثیر رسانه بر اعتقادات مخاطب، هالیوود ویترینی برای غول نمایی واهی غرب و تاثیر منفی فرهنگ غرب مورد بحث و ارزیابی نقادانه قرار گرفت.
 
جلسه اخلاقی با موضوع « خوف و رجاء» در حوزه علمیه کوثر خرمشهر برگزار شد
 
جلسه اخلاقی خوف و رجاء در حوزه علمیه کوثر خرمشهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین حجتی (دام عزه) و جمعی از اساتید و کادر حوزه علمیه کوثر خرمشهر برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی (دام عزه) خوف را از آثار رجاء بیان نمودند و خاطر نشان کردند: الرجاء من الفضائل اذا قارنه الخوف ؛ لقوله تعالی «يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا »؛ رجا از فضیلت ها است به شرطی که همراه با خوف باشد زیرا خداوند متعال در آیه فرموده با بیم و امید خدای خود را می خوانند. در حدیث آمده است که «لِلعلم آفات » برای هر شیء آفتی است اما زمانی که مسأله به علم می رسد معصوم علیه السلام لفظ آفت را به صیغه جمع به کار می برد، لذا در مسیر کسب علم باید خوف و ترس فراوان داشت چرا که شیطان علم به خالق، معاد و ... را داشت اما بال دیگر را رها کرد و آن خوف بود لذا منجر به سقوطش شد . برای مثال اگر با اتومبیل در مسیری سیر می کنید چنان چه ترمز نداشته باشد نمی توانید اتومبیل را درست و سالم به مقصد برسانید. بنابراین خوف همراه رجاء ترمز انسان از رذائل اخلاقی خصوصا تکبر و غضب می باشد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین حجتی مراتب رجاء را مفصلا بیان نموده و فرمود: رجا مستلزم صبر بر مشکلات است و مقام صبر انسان را به مقام مجاهدت می رساند. مجاهدت انسان را به کمال معرفت و پس از آن انس به معلومات حاصل می شود . سپس حب می آید و پس از مقام محبت و رضا در پایان تفویض امر حاصل می شود ؛ لذا از این جهت است که امام معصوم (علیه السلام)می فرماید: أول العلم معرفه الجبار و آخر العلم تفویض الامر الیه.
/۹۴۵۴/
ارسال نظرات