۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۶۹۱۳۸
آیت الله ری شهری:

تنها راه نجات از جهنم تبعیت از قرآن و عترت است

تنها راه نجات از جهنم تبعیت از قرآن و عترت است
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه امام، صراط مستقیم است، گفت: تنها راه نجات از آتش دوزخ تبعیت از قرآن و عترت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، صبح امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه این آستان مقدس برگزار شد، گفت: در آیات و روایات مقصود از مرصاد کمین‌گاه است.

وی با بیان اینکه در روایات دونوع صراط مطرح می شود که شامل صراط دنیوی و اخروی است، عنوان کرد: مقصود از صراط دنیوی امام است و کمینگاه همان گناه و محرماتی است که انسان در عالم دنیا مرتکب می شود.

آیت الله ری شهری سرپیچی از دستورات امام را یکی از دلایل گرفتاری انسان در این کمینگاه بیان کرد و ادامه داد: انسان اگر بخواهد همواره در مسیر صراط باشد باید به سخن امامان معصوم گوش فرا دهد و عامل به آن باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه امام معصوم انسان ها را به اسلام و محبت الهی دعوت می کند، گفت: برای همین رهنمودها است که امام را صراط مستقیم می گویند زیرا با عمل به این رهنمودها آدمی می تواند از صراط عبور و از خطرات کمینگاه های دنیا در امان باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان به هر میزان گناه کند به همان مقدار گرفتار دام کمینگاه های جهنم می شود و چون مردم در عبور از کمینگاه ها و پل صراط با یکدیگر اختلاف دارند برای همین عده ای کند و بعضی دیگر نیز گرفتار سقوط می شوند.

وی با استناد به روایات صراط را از مو باریک تر و از شمشمیر برنده تر بیان و عنوان کرد: گاهی برخی افراد در همین صراط زخمی و خونی می شوند و به اعماق جهنم سقوط می کنند که مقدار این سقوط بستگی به گناهانی دارد که در عالم دنیا مرتکب شدند.

آیت الله ری شهری با اشاره به اینکه مومنان به راحتی و سریع از صراط عبور می کنند، اظهار داشت: این افراد کسانی هستند که در پنهان و آشکار اهل گناه نبودند، هرگز برای رسیدن به دنیا گرفتار حرص و طمع نشدند و تنها به خواست خداوند متعال راضی بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: عمل به قرآن سبب می شود انسان راحت از صراط عبور کند و ظالمان به آن، قطعا در آتش دوزخ فرو خواهند رفت./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات