۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۶۹۱۹۵
مدیر مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی مطرح کرد؛

ناکارآمدی نظام اقتصادی کشور در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی

ناکارآمدی نظام اقتصادی کشور در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی
اصفهان - حجت الاسلام متولی امامی گفت:نظام اقتصادی کشور امکان تحقق گام دوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی را ندارد؛ نیازمند یک نظام اقتصادی همگام با نظام ولایت فقیه هستیم.

حجت الاسلام سید محمدحسین متولی امامی، مدیر مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، از چاپ و انتشار کتاب «احیای پولطلا، راهبرد خروج از بحران پول اعتباری» که ترجمه کتاب «رویه نقدیه فی ازمه الاموال غیر الحقیقیه» است، خبر داد و گفت: کتابی که ترجمه شده است توسط دو نفر از اساتید اقتصاد دانشگاه بین المللی اسلامی کشور مالزی نوشته شده است و توسط بنده با همکاری محمدحسن غلامی مدیر کارگروه معیشت و اقتصاد مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی ترجمه شده است.

کتاب «احیای پولطلا» معرف جریانات پولطلا در جهان اسلام است

وی در ادامه افزود: دکتر ناصر یوسف و دکتر موسی الأربانی نویسنده کتاب «رویه نقدیه فی ازمه الاموال غیر الحقیقیه» هستند که این کتاب از سوی اداره اوقاف کشور کویت به چاپ رسیده است، هدف از ترجمه این کتاب تأیید همه استدلال‌های کتاب نیست بلکه هدف معرفی جریان‌های پولطلایی در جهان اسلام است و ترجمه این کتاب به معنای تأیید تمام محتوای این کتاب از سوی مترجمین نیست.

حجت الاسلام متولی امامی با اشاره به وجود همگرایی در جهان اسلام در خصوص مسأله پولطلا، اظهار کرد: دانشگاه بین المللی اقتصاد اسلامی مالزی یکی از جریان‌های پولطلا در کشورهای اسلامی است و در کشورهایی نظیر ترکیه، کویت، عربستان و حتی جریان‌های پست مدرن مارکسیستی مقیم آمریکا و آلمان نظیر عمران نذار حسین نیز از طرفداران پولطلا در جهان اسلام به شمار می‌روند.

مدیر مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی خاطرنشان کرد: این کتاب از زبان عربی به فارسی ترجمه شده است، کتاب دارای سه فصل است، فصل نخست پیرامون نقد انسان مدرن و به نوعی غرب شناسی است، فصل دوم به بحران پول اعتباری پرداخته و در فصل سوم پیشنهاد پولطلا و استدلال‌های آن مطرح شده است که از سوی انتشارات کتاب فردا به انتشار رسیده است.

نخستین کتاب جهان تشیع برخاسته از ادله فقهی توأم با راهکارهای اجرایی

وی با بیان اینکه کتاب «درآمدی بر نظریه پولطلا، نظام پولی تمدن نوین اسلامی» نیز به چاپ رسیده است، تصریح کرد: این کتاب نخستین کتاب در جهان تشیع است که با استفاده از ادله فقه شیعی و راهکارهای اجرایی در شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران تألیف شده است.

حجت الاسلام متولی امامی با اشاره به تألیف کتاب «درآمدی بر نظریه پولطلا، نظام پولی تمدن نوین اسلامی» با همکاری محمدحسن غلامی، اظهار کرد: در این کتاب در سه فصل ارائه شده است، فصل نخست مفاهیم و کلیات پولطلا را مطرح کرده است، فصل دوم به بررسی فقهی نظریه پولطلا پرداخته است و فصل سوم الگوی پولطلا در شرایط جمهوری اسلامی را ارائه کرده است.

مدیر مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی خاطرنشان کرد: همکاری و همیاری فقه و مباحث اجرایی در این کتاب مطرح شده است، در حقیقت راهکارها و شیوه اجرا در حد شئون فقه مورد بررسی و مطرح شده است، عملا در این کتاب فقه یک الگو با همکاری نظام کارشناسی ارائه می‌دهد و ویژگی کتاب «درآمدی بر نظریه پولطلا، نظام پولی تمدن نوین اسلامی» همین مسأله همراهی و همکاری فقه و نظام کارشناسی و پرکردن شکاف بین فقه و نظام کارشناسی است.

نظام پولی کشور ناتوان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه برخی مسائل نظیر سؤالات و شبهات پیرامون پولطلا نیز در بخش ملحقات کتاب مطرح شده است، گفت: ادعای این کتاب این است که با وضعیت پول اعتباری و شرایط کنونی پول اعتباری، امکان محقق شدن گام دوم انقلاب اسلامی ممکن نیست و نظام اقتصادی جمهوری اسلامی نمی‌تواند به یک سامان و ثبات و دقتی برسد که بسترساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.

حجت الاسلام متولی امامی خاطرنشان کرد: نظام پولی جدیدی با تکیه بر ادله فقهی و ملاحظه شرایط اجرایی آن در جمهوری اسلامی در کتاب درآمدی بر نظریه پولطلا ارائه شده است، در حقیقت لزوم هم افزایی و همراهی میان نظام اقتصادی با نظام ولایت فقیه ما را به ایده مطرح شده در این کتاب رسانده است.

مدیر مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی در ادامه افزود: تمام آرمان‌هایی که در نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه مطرح می‌شود در نظام اقتصادی موجود در حال نقد شدن است و نظام اقتصادی مبتنی بر پولطلا و پرداخت با طلا موجب می‌شود که نظام اقتصادی همراه و همگام با نظام ولایت فقیه شکل بگیرد./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات