۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۶۹۲۳۱
مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

مقام عصمت و محدثه؛ از ویژگی های حضرت معصومه

مقام عصمت و محدثه؛ از ویژگی های حضرت معصومه
خراسان رضوی - حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به ویژگی های فاطمه معصومه(ص)، گفت: حضرت معصومه(س) در محضر امام رضا(ع) به مقام عصمت و محدثه رسیده بودند و حدیث می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی با اشاره به آیه مودت و تأکید پیامبر(ص) به محبت و مودت به ذوی القربی پیامبر(ص)، گفت: با توجه به آیات و روایات یکی از ویژگی ما شیعیان احترام گذاشتن به امامان و امام زادگان است.

وی با اشاره به ویژگی های امام زادگان، اظهار کرد: علیرغم این که دشمنان در طول تاریخ به دنبال پاک کردن شجره پاک ائمه معصومین هستند اما موفق نشدند همچنین بیشتر امامزادگان از عالمان دین و از مجاهدان دین و مبلغ فرهنگ اهل بیت(ع) بودند که باید به عالم دین احترام گذاشت.

حجت الاسلام فرازی نیا بیان داشت: ما باید این خانواده ائمه را بشناسیم که شناخت به دو نوع است یکی شناخت شناسنامه ای است از جمله این که حضرت معصمومه(ص) دختر امام موسی بن جعفر(ع) و خواهر امام رضا(ع) است و مصلحت این بود که این بانوی با عظمت ازدواج نکرده است چون کسی که لایق ایشان باشد، وجود نداشت چنانچه که در روایات داریم که اگر علی نبود کسی لایق حضرت فاطمه(ص) نبود.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: نوع دیگر شناخت، آشنایی با ویژگی و سیره این بزرگواران است و حضرت معصومه(س) در محضر امام رضا(ع) به مقام عصمت و محدثه رسیده بودند و حدیث می کردند؛ عصمت از انواع مختلف از جمله اعطایی است که خداوند به پیامبر(ص) و امامان معصوم اعطا کرده است و نوع دیگر عصمت اکتسابی و رفتاری است که نه تنها گناه نمی کند بلکه فکر گناه هم نمی کنند که امامان معصوم عصمت این ها را مانند حضرت زینب(ص)، حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت معصومه(س) را تأیید کرده است.

وی به شناخت جایگاه فاطمه معصومه(ع) تأکید و ابراز کرد: براساس روایات کسی که معرفت نسبت به ایشان پیدا کند و با معرفت زیارت کند، بهشتی می شود چون ایشان بنده حقیقی خدا هستند؛ کریمه، معصومه و محدثه هستند لذا یکی از برنامه های اصلی زیارت منظم و مداوم علما و بزرگان ما مانند آیت الله مرعشی، آیت الله بروجردی، امام راحل، آیت الله فاضل لنکرانی و رهبری زیارت در محضر حضرت معصومه(ص) است./864/

جواد رستمی
ارسال نظرات